باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

بازنشسته شدن ۴۷ درصد از پرسنل آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ۴۷ درصد از پرسنل آموزش و پرورش به دلیل کمبود نیروی انسانی در تهران بازنشسته می‌شوند.

بازنشته بودن ۴۷ درصد از پرسنل آموزش و پرورشعباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: همچنان ارزیابی عملکرد مدارس در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق تهران والدین برای تحصیل فرزندانشان چندین میلیون تومان پول به مدارس می‌دهند، ادامه داد: به طور کلی وضعیت برخی مدارس در کشور مناسب نیست که علت اصلی آن جمعیت بالای دانش‌آموزی در بین سال‌های دهه ۶۰ تا ۷۲ است که تحت تاثیر این موضوع قرار دارد.

باقری با بیان اینکه در سال‌های دهه ۶۰ استخدام زیادی انجام شده که همگی آن‌ها الان در سن بازنشستگی قرار دارند، افزود: ۴۷ درصد پرسنل مدارس ما بازنشسته بوده در حال حاضر در حدود ۳۶ هزار نفر در شرف بازنشستگی بوده و این موضوع در حالی است که دانشگاه فرهنگیان سالیانه‌۲۵۰ نفر فارغ‌التحصیل دارد و این مسئله توازن نیروی انسانی را بهم می‌زند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران عنوان کرد: ما از آموزگاران و دبیران مرد خواهش کرده تا بر اساس دستورالعمل‌ها که به تهران منتقل می‌شوند در جا‌هایی که کمبود نیرو وجود دارد این همکاران به کار گرفته می‌شوند.

باقری ادامه داد: دوره ابتدایی به دلیل ۶ ساله شدن این مقطع کار بسیار دشواری را در جهت تأمین نیروی انسانی برای ما ایجاد کرده بطوری‌که ما مجبور شدیم ۷ هزار نیروی آموزگار اضافه کنیم.

وی یادآور شد: من امیدوارم استخدام نیروی انسانی مرد هر چه سریع‌تر برطرف شده تا مدارس با مشکل کمبود معلم روبرو نشوند، اما بطور کلی در حال حاضر ما ۷۰۰ معلم حق‌التدریسی کامل (آزاد) داریم که همه آن‌ها معلمان پیش‌دبستانی سال‌های قبل بودند که بر طبق قانون مجلس ۱۱۰۰ نفر به صورت حق‌التدریس و فول تایم مشغول به تدریس می‌شوند.


انتهای پیام/

سهم بازنشسته ها در آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار