مدیر جهاد کشاورزی نطنز خبرداد:

برداشت پیاز زعفران در نطنز آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: برداشت و جابه جایی پیاز زعفران به ویژه در منطقه طرق رود قطب زعفران این شهرستان در هفته جاری آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی اظهار کرد: در راستای ضرورت تغییر الگوی کشت به علت پدیده خشکسالی و ترویج کشت گیاهان دارویی و افزایش سطح زیر کشت زعفران ؛ کشاورزان منطقه اقدام به جابه جایی پیاز زعفران می کنند.

وی افزود: زعفران کاران همچنین برای جوان سازی مزرعه ها هر سال با این اقدام علاوه بر کسب درآمد از محل فروش پیاز زعفران اشتغالزایی فصلی ایجاد می کنند.

مهدی بادی خاطرنشان کرد: بیشتر پیازها اززمین هایی که عمر کاشت زعفران آنها بیش از هفت سال است به دست می آید که باعث جوان سازی مزرعه های زعفران و افزایش بازده برداشت محصول در سال های آینده نیز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان را 220 هکتار بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال حدود250 تن پیاز زعفران از مزارع شهرستان نطنز برداشت شود.

وی به کشاورزانی که قصد افزایش سطح و یا برای نخستین بار می خواهند زعفران بکارند، توصیه کرد از پیاز زعفران برداشت شده از مزارع داخل شهرستان و عاری از هر گونه آلودگی استفاده و از خرید پیاز زعفران دیگر شهرها پرهیزکنند.

 

انتهای پیام/م

 

آغاز برداشت پیاز زعفران در نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار