رئیس‌جمهور کره جنوبی: رزمایش مشترک با آمریکا برای تشدید تنش‌ها در منطقه نیست

مون جائه این اعلام کرد رزمایش مشترک نیرو‌های کره جنوبی و آمریکا ماهیتی دفاعی دارد و برای افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره برگزار نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «مون جائه-این»، رئیس جمهور کره جنوبی، امروز (دوشنبه) اعلام کرد رزمایش مشترک نیروهای این کشور با نیروهای آمریکایی -که از دوشنبه آغاز شد- صرفا  ماهیتی دفاعی دارد و هدف آن افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره نیست.

نیروهای کره جنوبی و آمریکا از امروز تا 10 روز آینده (21 تا 31 اوت) رزمایش نظامی مشترک برگزار خواهند کرد. پیونگ‌یانگ پیشاپیش هشدار داده است که این تمرین‌های نظامی به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر خواهد شد.

کره شمالی کمتر از یک ماه پیش (در ماه ژوئیه) یک موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرد. برخی کارشناسان آمریکایی بر این باورند که آزمایش موشکی کره شمالی نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ در حال حاضر احتمالا بتواند بیشتر مناطق آمریکا را هدف قرار دهد.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه با استناد به داده‌های بدست آمده از سامانه هشدار دهنده موشکی خود اعلام کرد که موشک پرتاب شده از سوی کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد بوده است.

به دنبال این آزمایش موشکی، ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی در اواخر ماه گذشته میلادی نیز یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کرده بودند.


انتهای پیام/

مون جائه این ماهیت رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا را دفاعی دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار