کهگیلویه و بویراحمد جزء 10 استان برتر کشور در هوشمندسازی جاده‌هاست

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: بر اساس ارزیابی هشت شاخص عملکردی در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد که این استان در زمینه هوشمندسازی جاده‌های ارتباطی جزء 10 استان برتر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مژگان جلیلیان در بازدید از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هوشمندسازی جاده‌های ارتباطی از طریق سامانه تردد شمار، سامانه ثبت سوانح، تابلوهای وی.ام.اس و سامانه 141 در راستای جمع آوری و تحلیل اطلاعات ترافیکی به منظور کاهش سوانح جاده‌ای در کشور انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم بالای تولید انواع وسایل نقلیه در کشور اهمیت هوشمندسازی جاده‌های ارتباطی بیش از پیش در مقوله کنترل و نظارت ضرورت می‌یابد.

معاون مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: طرح مهم نصب و راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در جاده‌های ارتباطی کشور به تعداد یک هزار و 879 عدد در حال اجراست.

جلیلیان با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد و گردشگر پذیر بودن آن، عنوان کرد: در فاز دوم این طرح ملی نصب و راه اندازی 16 دوربین ثبت تخلف در استان در دستور کار مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.
وی ابراز داشت: حدود 90 درصد جابه‌جایی بار و مسافر در کشور از طریق سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.

بنا بر آخرین آمار اعلام شده 57 نفر از فروردین تا پایان تیر سال 1396 در سوانح جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده و یک هزار و 880 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

آمار مصدومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

6 هزار و 548 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر اصلی و یک هزار و 238 کیلومتر نیز فرعی است.

انتهای پیام/غ

افزایش 26 درصدی مصدومان سوانح جاده ای 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.