سرلشگر باقری مطرح کرد؛

مرزها از نظر نیروی انسانی و تجهیزات تقویت خواهد شد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تجهیزات و امکانات مرزبانی‌ها با شیب مناسبی تقویت خواهد شد.

مرزها از نظر نیروی انسانی و تجهیزات تقویت خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بازدید از نمایشگاه دستاوردها و تجهیزات مرزبانی اظهار داشت: امروز جلسه بسیار پرباری در فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی برگزار شد و در این جلسه مجموعه معاونت ستاد کل و فرماندهان و معاونان نیروی انتظامی و فرماندهان و معاونان مرزبانی و فرماندهان مرزبانی استان‌های مرزی مهم کشور حضور داشتند و در این جلسه مباحثی در خصوص مرزبانی صورت گرفت و امیدوارم با تصمیم‌های اتخاذ شده تجهیزات با شیب مناسبی تقویت خواهد شد.

وی افزود: تقویت مرزها از ابعاد مختلفی از جمله نیروی انسانی، مقررات، تاسیسات و زیرساخت‌ها و مهمات خواهد بود که در رابطه با آن تصمیماتی اتخاذ و دستورات لازم ارائه شده است.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح با تاکید براینکه مسئولیت و فعالیت‌های مرزبانان نقش مهمی در امنیت کشور دارد، گفت: به دلیل مسئولیت سنگین و مهم نیروهای مرزبانی و نیروهای مسلح امکانات خاصی از جمله خانه‌های سازمانی برای آن‌ها در نظر گرفته شد تا خدمتی به این نیروهای خدوم باشد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: امروز در کشور و مرزها امنیت خوبی را شاهد هستیم که آن را مرهون ایثارگران مرزبان می‌دانیم.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به ترکیه بیان داشت: در سفر به ترکیه با رئیس ستاد کل ارتش ترکیه دیدار داشتم و بر روی مباحث مهم مرزهای مشترک صحبت شد و ترکیه توجه بیشتری بر روی مرزهای مشترک قرار داد و مباحث مهمی در جهت تقویت مزرها مطرح شد و ما از آن‌ها استقبال کردیم.

سرلشکر باقری گفت: در سفر اخیر به ترکیه تصمیماتی در جهت مبارزه با قاچاق انسان، سلاح و کالا و مبارزه با تروریسم گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه در مواردی مشاهده می شود نیروهای تروریستی از مرزها عبور می‌کنند، گفت: همچنین با کشور ترکیه تصمیمات خوبی در جهت جلوگیری از عبور گروه‌های تروریستی از مرزها گرفته و مقرر شد رئیس ستاد کل ارتش ترکیه برای جمع بندی موضوعات در آینده‌ای نزدیک به ایران سفر کند.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح با اشاره به اینکه در سفر به ترکیه صبحت هایی پیرامون کشور سوریه انجام شد، بیان داشت: در این سفر در رابطه با امنیت منطقه به ویژه سوریه و عراق مباحث خوبی مطرح شد. مذاکرات پیرامون مذاکرات آستانه و منطقه انجام شد، با توجه به اینکه این روزها نیروهای آمریکایی بدون اجازه دولت مرکزی سوریه در بخش شمالی این کشور مستقر شده‌اند.

سرلشکر باقری در رابطه با کشور عراق هم گفت: مذاکرات با کشور ترکیه در خصوص عراق و پیرامون همه پرسی در شمال عراق انجام شد و هر دو طرف با موارد مطرح شده هم نظر بودیم.

وی تاکید کرد: هر دو طرف تاکید داشتند که جغرافیای سیاسی عراق نباید تغییر کند و هرگونه اختلاف بین کردستان عراق و نیروهای مرکزی در بغداد، باید حل شود، زیرا آغاز هرگونه درگیری در عراق به سرعت در منطقه گسترش پیدا می کند و به ایران و ترکیه هم می رسد و ما باید از آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار