برگزاری کارگاه آموزشی اورژانس های پیش بیمارستان زنان و زایمان جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

اولین دوره کارگاه آموزشی اورژانس های پیش بیمارستان زنان و زایمان در محل سالن طلائیه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اولین دوره کارگاه آموزشی اورژانس های پیش بیمارستان زنان و زایمان با حضور 240 نفر از تکنسین های فوریتهای پزشکی شهرستان های مهاباد، سردشت، نقده، پیرانشهر، اشنویه ، بوکان ، میاندوآب ،شاهین دژ و تکاب در محل سالن طلائیه برگزار شد.     

سامرند مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:هدف از برگزاری این دوره آموزشی  ارتقا سطح دانش و آگاهی فراگیران در زمینه حاملگی های پرخطر ، مراقبت های لازم از مادران باردار در زمان حاملگی ،و نحوه انجام زایمان در شرایط اورژانسی در داخل آمبولانس و آشنایی با عوارض ناشی از انجام زایمان های طبیعی به منظور نجات جان مادران باردار و عواملی که جان مادران را با خطر مرگ مواجه می کندمی باشد.

 وی خاطرنشان ساخت: فعالیت فوریتهای پزشکی در چند سال گذشته در کشور ایران اوج گرفته و از لحاظ تجهیزات،پایگاه ها و نیرو ها پیشرفت  های خوبی را داشته است چون واحدی است که در اقدام و واکنش سریع در مواقع وقوع بحران ها و بلایا نقش بسزایی ایفا نماید.

در ادامه ، کارگاه با حضور مدرسین متخصص زنان و زایمان و کارشناسان مامایی شاغل در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد ادامه یافت. و موارد اشاره شده در این کارگاه توجه به شرایط و وضعیت مادران پره اکلامپسی، مادران سه ماهه سوم بارداری،و نحوه انجام زایمان و شرایط و حالت هایی که ممکن است جان مادران  باردار و نوزاد را به مخاطره بیاندازد و نیز اقداماتی که منجر به نجات جان مادران پس از زایمان می شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/ع

کارگاه آموزشی اورژانس های پیش بیمارستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.