دبیر دومین جشنواره آیینی سنتی خرم بید خبر داد:

کاروانسرای صفاشهرمیزبان دومین جشنواره آیینی سنتی مناطق فارس

مجموعه تاریخی کاروانسرای صفاشهرمیزبان دومین جشنواره آیینی سنتی مناطق فارس و استان های همجوار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد عرب جعفری دبیر دومین جشنواره آیینی سنتی خرم بید گفت: هدف از اجرای هنرهای بومی و سنتی زنده نگه داشتن آیین های کهن نیاکان و توجه و بها دادن به خرده فرهنگ ها که به تبلور و مانایی ارزش های ماندگار می انجامد، است.


وی افزود: این جشنواره از یکم تا چهارم شهریور ماه در آستانه هفته دولت با هنرنمایی هنرمندان موسیقی، نمایش، هنرهای تجسمی، انجمن ادبی، اهل قلم، خوشنویسی فیلم و عکس در این محل به مدت ۴ شب در مجموعه تاریخی کاروانسرای صفاشهر از ساعت ۲۰تا ۲۲ به اجرای برنامه می پردازند.

عرب جعفری بیان کرد: در شب اول با هنرنمایی گروه موسیقی به سرپرستی عباس سرافراز از شیراز، در شب دوم با عنوان شب «شعر آهنود» با حضور شاعران معاصر، علیرضا بدیع و صنم نافع (غزل سرا) و گروه موسیقی چکاد صفاشهر به اجرای برنامه می پردازند.


وی ادامه داد: در شب سوم گروه موسیقی ترکی قشقایی به هنرنمایی می پردازند و در شب چهارم گروه موسیقی از استان کهکیلویه، شهرکرد و نمایش آیینی گندم از گروه نمایش صفاشهر به کارگردانی مهدی مصلح به روی صحنه می روند؛ جشنواره با مجری توانای فارس آقای اکبر طیبی هدایت و رهبری می شود.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره آیینی سنتی مناطق فارس در خرم بید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.