13 تئوری توطئه که حقیقت داشتند!

پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در مطلبی به معرفی 13 تئوری‌ توطئه پرداخت که بعد از چندین سال حقیقت آن‌ها ثابت شده است.

13 تئوری توطئه که حقیقت داشتندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایندیپندنت با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود به معرفی سیزده تئوری‌ توطئه پرداخت که بعد از چندین سال ثابت شد حقیقت داشته‌اند. در این گزارش آمده است برای بسیاری از افراد، تئوری‌های توطئه جالب اما احمقانه هستند. پایگاه اینترنتی «ردیت» به تازگی فهرستی از تئوری‌های توطئه منتشر کرده است که به ادعای این وبگاه حقیقت داشته‌اند.

1- جاسوسی وزارت دفاع آمریکا (اف بی آی) از ارنست همینگوی، نویسنده برجسته معاصر این کشور

2- ربوده شدن شناگران ژاپنی از سوی کره شمالی. پس از ناپدید شدن اسرارآمیز چندین شناگر مردم ژاپن ابتدا تصور می‌کردند آن‌ها غرق شده‌اند؛ اما به ادعای وبگاه ردیت، کره شمالی این شناگران را با استفاده از زیردریایی‌ها خود می‌دزدید.

3- دست داشتن آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در قاچاق کوکائین

4- جاسوسی واشنگتن از جان لنون، خواننده و ترانه‌سرای برجسته انگلیسی

5- سرطان‌زا بودن سیگار؛ در دهه 30 میلادی مشخص شده بود که سیگار سرطان‌زاست، اما تولیدکنندگان و شرکت‌های تنباکو مرتباً این واقعیت را تکذیب می‌کردند.

6- رسوایی واترگیت: رسوایی واترگیت به وقایعی اطلاق می‌شود که در فاصله بین سال‌های ۱۹۷۲-۱۹۷۵ میلادی در هتلی به همین نام در واشنگتن اتفاق افتاد که منجر به استیضاح و سپس کناره‌گیری ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، شد. در جریان انتخابات ریاست آمریکا تعدادی از ماموران اف‌بی‌آی وارد ساختمان هتل واترگیت محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات شدند و پس از کار گذاشتن دستگاه‌های شنود، اسناد و مدارکی را برای اهداف مختلف به سرقت بردند. این اقدام غیرقانونی با پیدا شدن یک نوار از سوی یک مأمور حراست هتل بطور تصادفی لو رفت و روزنامه واشنگتن پست آن را به اطلاع افکار عمومی رساند. بعدها مشخص شد که چنین اقداماتی پیش‌تر و به طور مکرر انجام گرفته بوده ‌است و تحقیقات بعدی نشان داد که عمق این‌گونه فعالیت‌های جاسوسی بسیار گسترده بوده‌ است. پس از آنکه مشخص شد کنگره به استیضاح نیکسون رای خواهد داد، وی شب ۸ اوت ۱۹۷۴ از سمت خود کناره‌گیری کرد. نیکسون اولین رئیس‌جمهور آمریکا بود که استعفا کرد.

7- دست داشتن سیا در شکنجه شهروندان آرژانتینی در دهه 70 میلادی؛ مردم آرژانتین معتقد بودند ارتش این کشور در دهه هفتاد میلادی شهروندان را به بهانه تلاش‌ آن‌ها برای براندازی حکومت، شکنجه و قتل‌عام می‌کرد. سال 1834 میلادی مشخص شد سیا از طریق آموزش ارتش آرژانتین و تأمین مالی جنایت‌های حکومت وقت این کشور، در ربودن 30 هزار شهروند آرژانتینی –از جمله کودکان– دست داشته است.

8- جاسوسی دولت‌های جهان از مردم کشورهای خود از طریق اینترنت و کنترل تماس‌های تلفنی شهروندان

9- ترفند کارخانه‌های تولید خمیردندان برای فروش بیشتر محصولات خود؛ این کارخانه‌ها بیشتر از آنچه  خمیردندان لازم است مصرف شود بر روی بسته بندی ها درج می کنند تا خریداران زودتر خمیردندان خود را تمام کنند.

10- شیشه‌های استفاده‌شده در عینک های آفتابی، از ارزان‌ترین آن‌ها گرفته تا ری-بن، همگی ساخت یک کارخانه هستند که در همه شرکت‌های سازنده و طراح عینک‌های آفتابی سهم دارد و یا مالک آن‌هاست.

11- پروژه‌های غیرقانونی و مخفیانه پنتاگون برای نفوذ، اختلال در جنبش‌های سیاسی این کشور –از قبیل جنبش‌های ضد جنگ ویتنام، حقوق‌بشر، جنبش‌های طرفدار سیاهپوستان، حقوق زنان و جنبش‌های استقلال‌طلبانه– و در نهایت نابودی این جنبش‌ها

12- هک شبکه‌های رایانه‌ای سراسر جهان از سوی سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای)؛ شدوبروکرز با سرقت اکسپلویت توسعه‌یافته‌ سازمان‌های جاسوسی آمریکا توانست باج‌افزار «واناکرای» را طراحی کند.

13- شنود مکالمات در فیسبوک: شنود مکالمات کاربران فیسبوک از طریق اپلیکیشن اندروید فیسبوک امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/


تئوری‌های توطئه که صحت آن‌ها ثابت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Poland
حسین
۱۸:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منابع موثق موردتاییدنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
مورد 10 احتمالا درست نیست
-
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
مورد 10 هم باید اسم کشور آمریکا ذکر می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
مورد 9 مشکل داره یعنی خمیردندان بیشتر می ریخت بعد مردم هم بیشتر خرید می کردن؟!
مورد 10 هم باید اسم کشور آمریکا ذکر می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
مورد 9 مشکل داره یعنی خمیردندان بیشتر می ریخت بعد مردم هم بیشتر خرید می کردن؟!
مورد 10 هم باید اسم کشور آمریکا ذکر می شد
آخرین اخبار