تولید 25 درصد شیر استان در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از تولید 25 درصد شیر استان اردبیل در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: این شهرستان با تولید بیش از 63 هزار و 516 تن شیر خام 25 درصد شیر تولیدی استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین سالانه در این شهرستان 6 هزار و 626 تن گوشت قرمز تولید می شود که این میزان تولید نیز 23 درصد تولید استان را شامل می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: با تشویق سرمایه گذاران به راه اندازی واحدهای پرورش صنعتی دام میزان تولیدات این بخش از دام در منطقه بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

حسنیان اظهار کرد: میزان تولیدات بخش دام در این شهرستان سال به سال در حال افزایش است طوری که میزان تولیدات شیر خام و گوشت قرمز در سال جاری در دولت تدبیر و امید در این شهرستان بیش از 75 هزار و 60  تن می باشد.

وی افزود: برنامه اصلاح نژاد دام و استفاده از دام های پربازده و بهبود مدیریت تغذیه دام از اهداف اساسی این مدیریت در رونق بخش امور دام منطقه است و در سال جاری عملیات اصلاح نژاد دام بر روی بیش از 2 هزار راس از دام های منطقه صورت گرفته و امیدواریم با مشارکت دامداران زمینه های اشتغال و رونق این بخش بیش از پیش فراهم شود.

وی ادامه داد: امسال بیش از یک هزار تن انواع نهاده های دامی از جمله سبوس، جو و کنسانتره بین دامداران صنعتی و سنتی شهرستان پارس آباد توزیع شد.

 

انتهای پیام/ح

تولید بیش از 60 هزار تن شیر خام در پارس آباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.