مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت ؛

۴۰ درصد از بیماران دیابتی هنوز شناسایی نشده‌اند

معاون اجرایی و مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت گفت: ۴۰ درصد از بیماران دیابتی هنوزشناسایی نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیرضا مهدوی معاون اجرایی و مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت در نشست تخصصی سیاستگذاران سلامت در حوزه دیابت در مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سند ملی غیرواگیر و سیاست‌های کلی وزارت بهداشت در سال ۹۴ با هدف کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط با آن تا سال ۲۰۲۵ تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: این سند در ابتدا ۹ هدف ملی داشت که چهار هدف سلامت روان، تغذیه، کاهش اسید چرب‌های ترانس و اعتیاد بعداً به آن افزوده شد.

مهدوی با اشاره به هزینه‌های کلان ناشی از عوارض بیماری دیابت گفت: با اجرای سیاست‌های کلی وزارت بهداشت و سند ملی غیرواگیر، امید است بیماران بیشتری شناسایی شده و هزینه‌های ناشی از عوارض دیابت کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد: ثابت نگه‌داشتن شیوع دیابت وکاهش عوامل خطرساز، تهیه گایدلاین‌ها و طراحی برنامه‌های غربالگری، افزایش پوشش درمان دیابتی‌ها به ۷۰ درصد کل بیماران تا سال ۲۰۱۸ و بهبود خدمات و افزایش دسترسی به خدمات از جمله اهداف سند ملی غیرواگیر در حوزه دیابت است.

مهدوی همچنین یادآور شد: ثبت ۱۰۰ درصدی بیماران دیابتی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمام داروها و سرنگ‌ها و آموزش به ارائه‌دهندگان خدمت از سایر اهدافی است که دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر در راستای نیل به آن تلاش می‌کند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری  نشست تخصصی سیاستگذاران سلامت در حوزه دیابت درتبریز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار