رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی؛

استقرار 21 موکب استان در اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از استقرار 21 موکب استان در اربعین حسینی امسال خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ جوینده،رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی صبح امروز در ستاد اربعین شهرستان بیرجند گفت: پیش بینی می شود در اربعین امسال 21 موکب در عتبات عالیات از خراسان جنوبی مستقر شوند که روزانه بالغ بر ۱۵ هزار نفر در این موکب ها اسکان خواهند یافت .

وی افزود:در مراسم اربعین امسال خراسان جنوبی سه موکب تغذیه در کاظمین برپا می کند که این موکب ها در معابر ورودی شهر کاظمین استقرار یافته و به صورت سه وعده از زائران پذیرایی می کنند.


جوینده به پیش بینی توزیع ۴۵ هزار پرس غذا در سه وعده در این موکب ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر این امسال چهار موکب نانوایی از سوی استان در عتبات عالیالت برپا شده که این موکب ها روزانه ۱۵ هزار قرص نان گرم پخت و بین زائران توزیع می کنند.


وی با بیان اینکه سال گذشته در موکب های استان برای ۹۷۰ هزار نفر در سه وعده غذای گرم توزیع شده است، افزود: امسال با برنامه ریزی های انجام گرفته بتوانیم این مهم را ۳۰ درصد افزایش دهیم.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به توزیع بسته های میان وعده بین یک میلیون و ۳۸۳ هزار نفر در سال گذشته، گفت: همچنین در سال گذشته بالغ بر ۲۴۴ هزار و ۳۰۰ قرص نان پخت شد و روزانه در بین زائران توزیع شد.


جوینده از اسکان ۸۳ هزار و ۹۸۰ نفر در موکب های استان در ایام اربعین سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر این ۲۳ هزار مورد ویزیت توسط کمیته بهداشت ارائه شد.


نیاز 5 میلیاردی موکب های استان در اربعین امسال

سعیدی، مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی نیز گفت:پیش بینی می شود امسال برای استقبال از زائران حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشیم که نیازمند کمک خیران و مردم در این زمینه هستیم .

وی با بیان اینکه شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۷۳۹۷۳۸۶۶ نزد بانک انصار آماده دریافت نذورات و کمک های مردمی است، گفت: به جز این شماره حساب هیچ حساب و هیچ مرجع دیگری حق جمع آوری کمک های مردمی را ندارد.


مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم جمع آوری کمک های مردمی را آغاز می کنیم، افزود: برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه تمام رده ها از جمله کارخانجات، نانوایی ها و اصناف را درگیر کرده ایم تا بتوانیم خادمان و رابطان خوبی از استان در پیاده رویی اربعین باشیم.


سعیدی گفت: جلسه عمومی موکب داران اربعین ۱۵ شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار