علائم شایع افسردگی مردان را بشناسید

درمان نکردن افسردگی مردان تبعات بسیاری از جمله گرایش به اعتیاد را به همراه دارد.

                                                                                                                                                                                                                                                      درمان نکردن افسردگی مردان، گرایش به اعتیاد را به همراه داردعلی آزاد روانشناس  در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: افسردگی در مردان یک بیماری قابل درمان است که میلیون ها نفر از مردان، در تمام سنین به آن دچار می شوند و معمولا رفتارهای آنان بر روی کسانی که با آن ها در ارتباط هستند مانند ، همسر، همکاران، دوستان و غیره تاثیر می گذارد.

 وی با بیان اینکه این بیماری می تواند منشا بیماری های جسمی مانند مشکلات قلبی، کمر درد، سردرد، مشکلات خواب، اختلالات گوارشی و مشکلات جنسی شود، تصریح کرد: از نشانه های این بیماری کاهش شدید سطح تحمل در برابر مشکلات زندگی و شکست ها، احساس مداوم یاس و ناامیدی، پرخاشگری و استرس شدید، لذت نبردن در کنار خانواده و فرزندان، حساسیت به انتقاد، از دست دادن حس شوخ طبعی، گرایش به اعتیاد و موادمخدر است.

آزاد ادامه داد: افسردگی در مردان به دلیل عواملی از جمله ایجاد مشکلات کاری در محل کار، مشکلات زناشویی و خانوادگی، نرسیدن به اهداف مهم در زندگی، از دست دادن یا تغییر شغل، رفتن به خدمت سربازی، مشکلات مالی، از دست دادن سلامتی و یا از کارافتادگی، از دست دادن عزیزان، مسئولیت های خانوادگی مانند مراقبت از همسر یا پدر و مادر، بازنشستگی و یا از دست دادن استقلال پدید می آید.

این روانشناس بیان کرد: تغییر در شیوه زندگی یکی از ابزارهای بسیار موثر در درمان افسردگی در مردان است، حتی اگر فرد نیاز به درمان های دیگر دارویی داشته باشد، تغییر در شیوه زندگی به درمان افسردگی سرعت بخشیده و از بازگشت آن جلوگیری می کند.

وی بیان کرد: انجام ورزش منظم  یک راه قوی برای مبارزه با افسردگی در مردان است زیرا باعث افزایش اعتماد به نفس شده و به بهبود خواب کمک می کند،همچنین درست و کافی غذا خوردن و رعایت وعده غذایی متعادل در طول روز کمک به کاهش نوسانات خلقی می کند.

آزاد با اشاره به اینکه خواب کافی نقش مهمی در کاهش افسردگی دارد،به طوریکه محرومیت از خواب باعث تشدید عصبانیت، تحریک پذیری، و دمدمی بودن می شود، گفت: کاهش استرس نیز در درمان افسردگی بسیار مهم است زیرا استرس بیش از حد افسردگی را تشدید می کند.

انتهای پیام/

                                                                                                                                                             

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار