پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه به ۴۰۰ نوعروس نیازمند ایلامی

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام از پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه به ۴۰۰ نوعروس نیازمند ایلامی خبر داد.

پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه به ۴۰۰ نوعروس نیازمند ایلامی

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،ضیا رضایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵۰زوج مددجوی این نهاد از کمک هزینه خرید جهیزیه این نهاد در این استان برخوردار شده اند و تا چند روز آینده این تعداد به بیش از ۴۰۰ زوج خواهند رسید.

وی اظهارکرد: از این تعداد، ۲۵۰ نوعروس مددجوی در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) از این کمک ها برخوردار می شوند.

رضایی افزود: به هر یک از این نوعروسان ۲۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه پرداخت شده که در مجموع هشت میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

وی ادامه داد: این مبلغ از محل منابع امداد، مشارکت خیران ، کمک های مردمی و همچنین حامیان طرح اکرام تامین و به این نوعروسان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام در ادامه گفت: تعداد مددجویانی که در استان ایلام در انتظار دریافت کمک هزینه خرید جهیزیه هستند با اقدام های انجام گرفته خوشبختانه هم اکنون به حداقل رسیده و همه آنهایی که اقدام به تشکیل پرونده کرده اند امسال این کمک ها را دریافت می کنند.

وی ارائه خدمات مشاوره ای، برگزاری کلاس های آموزشی برای تحکیم ازدواج و ارایه مهارت های زندگی به مددجویان را از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان برای استحکام زندگی آنها برشمرد.

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام، این نهاد در کنار خدمات حمایتی، معیشتی، مسکن، درمان و فرهنگی ، به منظور تسهیل در امر ازدواج خانواد های نیازمند و تشویق آنها ، تامین و پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه را در دستور کار قرار داده است.

وی تامین جهیزیه را یکی از مهم ترین خدمات حمایتی این نهاد به جامعه هدف دانست و یادآور شد: در استان ایلام از ابتدای تشکیل این نهاد تاکنون بیش از ۵۰ هزار نوعروس مددجوی با حمایت کمیته امداد راهی خانه بخت شده اند.

رضایی با بیان اینکه درصد طلاق بین مددجویان و خانوارهای مورد حمایت این نهاد در مقایسه با مجموع نرخ استانی پایین تر است، گفت: مهمترین علت این مساله ارائه آموزش های پیش از ازدواج و خدمات مشاوره ای به خانواده ها است که تأثیر مهمی در پایداری امر ازدواج خانواده های مددجو داشته است.

انتهای پیام/ د

کمک هزینه خرید جهیزیه برای 400 نو عروس نیازمند ایلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.