نگاهی به زندگی ۵ ستاره فوتبال در آستانه بازنشستگی

ستاره‌هایی فوتبال روزی از مستطیل سبز خداحافظی می‌کنند و امسال هم مانند سال‌های گذشته ستاره‌هایی از جمله ریبری، اینیستا و ... قصد خداحافظی از فوتبال دارند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،برخی از بازیکنان خوبی که  این روز ها در فوتبال اروپا حضور دارند روز های آخر بازی خود را سپری می کنند و برخی دیگر همچنان وضعیت مشخصی برای امسال و سال های آینده ندارند.

در فوتبال اروپا معمولا قرارداد های بلند مدت میان بازیکن و باشگاه منعقد می شود و کمتر پیش می آید که قرارداد بازیکنی یک ساله باشد. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از رسانه های اروپایی اخبار ضد و نقیضی را از آینده فوتبال این بازیکنان منتشر کنند.

همچنین نباید فراموش کرد که بازیکنان بزرگ همیشه در دنیای حرفه ای باقی نمانده اند و عمر برخی در این مسطتیل سبز یا خلی زیاد و یا خیلی کم بوده است.

آرین روبن و فرانک ریبری از بایرن مونیخ ، اینیستا از بارسلونا  ، جیجی بوفون از یوونتوس و  زلاتان ابراهیموویچ از منچستر یونایتد و   بازیکنانی هستند که این روز ها در نقل و انتقالات اروپا وضعیت مشخصی ندارند و اخبار زیادی را به خود اختصاص داده اند.

آرین روبن

بازیکن 33 ساله تیم بایرن مونیخ نخستین بازیکن لیست مد نظر ماست که به احتمال بسیار زیادی آخرین سال فوتبال خود را تجربه می کند. روبن که از سال 2000 تاکنون در رده سنی بزرگسالان فوتبال بازی می کند و در این  سال ها توانسته به افتخارات زیادی دست یابد. همچنین این بازیکن سابقه بسیار طولانی در تیم ملی هلند از رده پایه تا بزرگسالان دارد.

روبن از سال 2000 به تیم گرونیکن پیوست و تا سال 2002 در این تیم حضور داشت . وی پس از آن راهی آیندهوون شدو پس از 2 سال بازی موفق شد به یک تیم قدرتمند انگلیسی به نام چلسی بپیوندد. او برای چلسی 67 بار به میدان رفت و توانست با این تیم چند عنوان مختلف از جمله قهرمانی در لیگ جزیره را کسب کند. روبن سال 2007 از چلسی جدا شد و راهی رئال مادرید شد و حضور نسبتا خوبی در این تیم داشت. با این حال نتوانست در رئال عمر زیادی داشته باشد و پس از 2 سال و حضور در 50 بازی از این تیم جدا شد و به بایرن مونیخ پیوست.

روبن افتخارات بسیار زیادی برای این تیم کسب کرد و احتمالا با فرا رسیدن نهمین سال حضور خود در این تیم از بایرن مونیخ جدا شود. افتخارات روبن تنها به افتخارات باشگاهی خلاصه نمی شود وی تا کنون 92 بازی برای تیم ملی کشورش انجامداده است. قرار داد روبن با بایرن مونیخ سال 2018 به پایان می رسد و به احتمال بسیار زیاد این آخرین سال حضور این بازیکن ر این تیم باشد .

روبن در 18 سال گذشته به افتخارات زیادی دست یافته است که در زیر می بینیم :

چلسی

 2 قهرمانی لیگ جزیره

2 قهرمانی جام اتحادیه انگلستان 

  قهرمانی جام حذفی انگلستان 

  سوپر کاپ انگلستان 

رئال مادرید

سوپر کاپ اسپانیا 

بایرن مونیخ

 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا 

6 قهرمانی بوندس لیگا

4 قهرمانی جام حذفی آلمان 

  قهرمانی جام باشگاه های جهان 

2 قهرمانی سوپر جام اروپا

4 قهرمانی سوپر جام آلمان 

آیندهوون

2 عنوان قهرمانی سوپر جام هلند 

1 عنوان قهرمانی لیگ هلند 

تیم ملی هلند

عنوان نایب قهرمانی جام جهانی 2010

 نگاهی به زندگی پنج ستاره فوتبال که در نوبت بازنشستگی اند

 فرانک ریبری

 

فرانک ریبری بازیکن فرانسوی 34 ساله تیم فوتبال بایرن مونیخ هم احتمالا امسال آخرین حضور خود در این تیم را تجربه کند. او سال ها است که در بایرن حضور دارد و افتخارات زیادی با این تیم کسب کرده است. با این حال قرار داد این بازیکن تا سال 2018 اعتبار دارد .

ریبری فوتبال در رده بزرگسالان را در سال 2000 با حضور در تیم ولانز آغاز کرد وی پس از 2 سال حضور در این تیم و انجام 28 بازی برای یک سال به تیم الس پیوست . ریبری در یک سال حضورش 19 بازی انجام داد و دوباره راهی یک تیم دیگر شد. برست ، متز و گالاتاسرای تیم های بعدی ریبری بودند . این بازیکن تا سال 2005 شهرت چندانی نداشت. آغاز محبوبت ریبری از اواخر سال 2005 با پیوستن به مارسی آغاز شد. او 60 بازی برای مارسی انجام داد و دو سال در این تیم بود تا مورد توجه بایرن قرار گرفت.

ریبری در سال 2007 به بایرن پیوست و تاکنون 10 سال برای این باشگاه 230 بازی انجام داده است و افتخارات زیادی برای این تیم کسب کرده است. با این حال این بازیکن فراز و نشیب های زیادی را هم تجربه کرده که از جمله آن مصدومیت های طولانی مدت باین بازیکن بوده است.

او از سال 2006 به تیم ملی فرانسه دعوت شد و تا سال 2014توانست 81 بازی برای تیم ملی کشورش انحجام دهد. دوران اوج ریبری بدون شک در سال 2013 رقم خورد. این بازیکن فرانسوی در آن سال توانست بهترین بازیکن اروپا شود و به عنوان نامزد توپ طلا هم انتخاب شود .

ریبری در سال های حضورش افتخارات زیادی کسب کرده است که در زیر می بینیم.

گالاتاسرای

یک عنوان قهرانی در لیگ ترکیه

بایرن مونیخ

7 عنوان قهرمانی در بوندس لیگا

5 عنوان قهرمانی در جام حذفی

4 عنوان قهرمانی در سوپر جام آلمان

 قهرمانی جام باشگاه های جهان

 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

 عنوان قهرمانی سوپر جام اروپا

عنوان بهترین بازیکن اروپا در سال 2013

کسب 3 عنوان بهترین بازیکن در سال های 2007 و 2008 فوتبال فرانسه و 2008 فوتبال آلمان

تیم ملی فرانسه

کسب عنوان نایب قهرمای جام جهانی 2006

نگاهی به زندگی پنج ستاره فوتبال که در نوبت بازنشستگی اند

 زلاتان ابراهیموویچ

 زلاتان ابراهیموویچ بازیکن 36 ساله تیم فوتبال منچستر یونایتد برای یک سال دیگر با این تیم قرارداد امضا کرد تا به نوعی رکورد دار حضور در بهترین تیم های جهان باشد. ابراهیموویچ که در سوئد بسیار مورد احترام است در حال تجربه کردن آخرین روز های فوتبالی اش است. او نزدیک به 19 سال است که فوتبال بازی می کند و توانسته به عناوین زیادی دست یابد. او فوتبال در رده بزرگسالان را در سال 1999 با حضور در بهترین تیم سوئد یعنی مالمو آغاز کرد. زلاتان پس از 2 سال بازی برای این تیم بلافاصله از لیگ سوئد رفت و به تیم آژاکس هلند پیوست. او از سال 2001 تا 2004 در این تیم بازی کرد و 74 بازی انجام داد و پس از آن ساز جدایی کوک کرد.

مقصد بعدی زلاتان یوونتوس بود این بازیکن جوان در سال 2004 راهی یوونتوس شد و به مدت 2 سال در این تیم حضور داشت. وی پس از ان که یوونتوس با محکومیت مواجه شد از این تیم جدا شد و به اینتر پیوست . او 3 سال خوب را در سری آ با اینتر تجربه کرد و در سال 2009 به بارسلونا پیوست. همه تصور می کردند که زلاتان در این تیم ماندگار شود اما این گونه نشد و اختلاف این بازیکن با گواردیولا باعث شد تا پس از یک سال به صورت قرضی راهی میلان شود.

ابراهیموویچ پس از پایان قرارداداش با بارسلونا راهی پاری سن ژرمن شد و طولانی ترین حضورش در یک تیم را تجربه کرد. وی 4 سال در این تیم حضور داشت و در سال 2016 و با حضور مورینیو در منچستر یونایتد راهی این تیم شد. درخشش او در لیگ جزیره هم ادامه داشت تا این بازیکن در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا با مصدومیت سنگینی رو به رو شد . مصدومیتی که او را برای 8 ماه خانه نشین کرد. ابتدا عنوان شد که منچستری ها قرار داد خودرا با این بازیکن فسخ می کنند اما این اتفاق نیافتاد و این بازیکن 1 سال دیگر در منچستر ماندگار شد. با این حال بسیاری معتقدند که امسال سال آخر حضور این بازیکن در تیم های بزرگ خواهد بود و احتمالا این بازیکن پس از منچستر به لیگ چین ، آمریکا و یا کشور های عربی بپیوندد.

زلاتان در 19 سال گذشته تجربه حضور در تمام رده های تیم ملی سوئد را داشته اس و تاکنون 116 بازی ملی انجام داده است. او با حضورش در تیم های مختلف افتخار های زیادی کسب کرده است که در بخش زیر می بینیم .

 آژاکس

قهرمان جام حذفی هلند

2 عنوان قهرمانی لیگ هلند

2 عنوان قهرمانی سوپر جام هلند

اینتر

3 عنوان قهرمانی سری آ

4 عنوان قهرمانی سوپر جام ایتالیا

بهترین بازیکن لیگ ایتالیا

آقای گل ایتالیا

2 عنوان بهترین بازیکن سال ایتالیا

بارسلونا

قهرمان لالیگا

2 قهرمانی سوپر جام اسپانیا

قهرمانی سوپر جام اروپا

قهرمان جام باشگاه های جهان

میلان

قهرمان سری آ ایتالیا

سوپر کاپ ایتالیا

آقای گل ایتالیا

پاری سن ژرمن

4 قهرمانی لیگ یک فرانسه

2 عنوان قهرمانی سوپر جام فرانسه

3 عنوان قهرمانی جام اتحادیه فرانسه

4 قهرمانی سوپر جام فرانسه

3 دوره آقای گل لیگ فرانسه

منچستر یونایتد

قهرمان جام اتحادیه

قهرمان سوپر جام انگلس

قهرمان لیگ اروپا

تیم ملی سوئد

8 دوره عنوان بهترین بازیکن سوئد

نگاهی به زندگی پنج ستاره فوتبال که در نوبت بازنشستگی اند 

 آندرس اینیستا

آندرس اینیستا بازیکن 34 ساله تیم فوتبال بارسلونا شاید یکی از نماد های وفاداری به تیم خود در فوتبال جهان باشد. او نزدیک به 17 سال است که در بارسلونا حضور دارد و تاکنون در هیچ تیم دیگری بازی نکرده است. اینیستا برای بارسلونای بی 54 بازی و برای تیم اصلی بارسلونا 413 بازی انجام داده است. این بازیکن 119 بازی ملی هم در کارنامه دارد و تاکنون افتخار های زیادی با تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا کسب کرده است . با این حال این روز ها شایعاتی از فروش این بازیکن به تیم دیگری به گوش می رسد و گزینه های چون اینتر و یوونتوس در این میان مطرح شد.

اینستا اگر چه به احتمال زیاد امسال هم در بارسا می ماند اما بعید نیست که امسال آخرین فصل حضور این بازیکن در بارسلونا باشد.

افتخارات کسب شده توسط اینیستا به شرح زیر است :

بارسلونا

4 عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

4 عنوان قهرمانی جام حذفی اسپانیا

6 عنوان قهرمانی سوپر جام اسپانیا

8 عنوان قهرمانی لالیگا

3 عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان

2 عنوان قهرمانی سوپر جام اسپانیا

بهترین بازیکن سال 2012 اروپا

بهترین بازیکن سال اسپانیا

بهترین بازیکن فصل لیگ قهرمانان اروپا

تیم ملی اسپانیا

2 عنوان قهرمانی جام ملت های اروپا

قهرمان جام جهانی فوتبال

قهرمان جام ملت های زیر 19 سال اروپا

نگاهی به زندگی پنج ستاره فوتبال که در نوبت بازنشستگی اند

جان لوئیجی بوفون

 

 دروازه بان 39 ساله تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس که این روز ها گران ترین دروازه بان جهان محسوب می شود یکی از بازیکنانی است که نماد وفادارای به تیمش محسوب می شود . بوفون نزدیک به 18 سال است که در یوونتوس حضور دارد و پیش از آن به مدت 6 سال در تیم پارما بازی می کرد. او افتخار های زیادی را با این تیم ها کسب کرده است. همچنین او  سابقه حضور در 5 جام جهانی و قهرمانی آن را تجربه کرده است.

بوفون تنها افتخاری که تاکنون نتوانسته کسب کند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است . او با یوونتوس تا کنون 3 بار به عنوان نایب قهرمانی اروپا رسیده است. او امسال آخرین سال تجربه خود را سپری می کند و گفته اگر بتواند با یوونتوس به قهرمانی اروپا برسد یک سال دیگر هم به فعالیت خود ادامه می دهد . بوفون 170 بار برای ایتالیا به میدان رفته او از رکورد داران بسته نگه داشتن دروازه اش است.

افتخارات بوفون در تمام سال های حضورش به شرح زیر است :

پارما

سوپر جام اروپا

جام حذفی ایتالیا

قهرمانی یوفا

یوونتوس

8 عنوان قهرمانی سری آ

5 عنوان قهرمانی سوپر جام ایتالیا

3 عنوان قهرمانی جام حذفی ایتالیا

قهرمانی سری بی ایتالیا

3 عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

افتخارات شخصی و ملی

قهرمان جام جهانی 2006 آلمان

نایب قهرمان جام ملت های اروپا

برنده جاییزه براوو در سال 1999

4 عنوان بهترین دروازه بان جهان

10 عنوان بهترین دروازه بان سری آ

بهترین دروازه بان سال 2017 اروپا

نگاهی به زندگی پنج ستاره فوتبال که در نوبت بازنشستگی اند

 انتهای پیام /

نگاهی به افتخارات برترین های فوتبال اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار