از سوی معاون نظارت و ارزشیابی؛

شرایط و ضوابط تهیه‌کنندگی فیلم‌های اول اعلام شد

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری شرایط و ضوابط تهیه‌کنندگی فیلم‌های کارگردانان اول را اعلام کرد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری؛ با توجه به رویکرد سازمان سینمایی مبنی بر تقویت هرچه بیشتر جایگاه صنوف سینمایی و مسئولیت‌پذیری بیشتر صنوف در روند تولید و در پی تصمیم اخیر شورای عالی تهیه‌کنندگان مبنی بر انجام امور تهیه‌کنندگی فیلم‌های کارگردانان اول، ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی در ابلاغیه‌ای شرایط و ضوابط این همکاری را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در متن این ابلاغیه آمده است:

کلیه متقاضیان تهیه‌کنندگی اول فیلم‌های سینمایی صرفاً با معرفی‌نامه از شورای عالی تهیه‌کنندگان زیر مسئولیت‌های خانه سینما در فرآیند پذیرش تکالیف صنفی می‌توانند درخواست دریافت پروانه ساخت سینمایی نمایند.

بدیهی است؛ این گروه از تهیه‌کنندگان امکان همکاری با کارگردان کار اول سینمایی را نخواهند داشت.

در بخش دیگری از این ابلاغیه در خصوص شرایط همکاری تهیه‌کنندگان حرفه‌ای با کارگردانان اول آمده است:

تهیه‌کنندگان حرفه‌ای دارای معرفی نامه از شورای عالی تهیه‌کنندگان با پذیرش مسئولیت از سوی آن شورا می‌توانند متقاضی پروانه ساخت سینمایی با کارگردانان اول فیلم‌های سینمایی باشند و طبیعتاً مسئولیت پاسخگویی هرگونه اشکالی در روند تولید و نمایش این آثار نیز بر عهده تهیه‌کننده و شورای عالی تهیه‌کنندگان خواهد بود.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری،تاکید کرد: بدیهی است شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی با توجه به وظایف حاکمیتی خود کمافی‌السابق مسئولیت‌های خود را در قبال بررسی و ارائه مجوز ساخت طبق ضوابط قانونی برعهده خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

 

تهیه‌کنندگی فیلم‌های اول با شرایطی خاص

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.