کلنگ بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ارومیه تا پایان سال به زمین زده می‌شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: بیمارستان تخصصی زنان و زایمان تا پایان سال در ارومیه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛شهلا تاج فر مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی عصر سه شنبه در نخستین جلسه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب یکی از مقوله‌های حقوق شهروندی است و در این مسیر دولت قانون مدار می‌تواند این مهم را جاری کند که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی کشورمان است.

وی افزود: در عرض 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر فردی مقام معظم رهبری به حقوق شهروندی تاکید داشته اند ولی متأسفانه در این مسیر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیش از پیش فاصله داریم و دولت تدبیر و امید توانسته است تا حدودی این مهم را به جای آورد.

تاج فر گفت: دولت قانونمند در راستای تحقق حقوق شهروندی و موضوع عفاف و حجاب پیشگامی برای عموم مردم باشد و در همین راستا پس از سه سال منشور حقوق شهروندی توسط دولت یازدهم ارائه شد و طبق این منشور حق حیات و سلامت باید برای زنان نیز با مردان مساوی باشد.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی یادآور شد: پیگیری کاهش قانون ساعت برای بانوان دارای فرزند زیر شش سال، برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای ارتقاء سطح سلامت روحی و جسمی بانوان به ویژه در مناطق حاشیه نشین و رشد و تعالی دینی و معنوی از کارهای اداره کل است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: بیمارستان تخصصی زنان زایمان تا پایان سال 96 در ارومیه کلنگ زنی می‌شود و خیابان شیخ حسنی نیز مکان این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اداره کل زنان استانداری آذربایجان غربی تمام توان خود را برای توانمندسازی زنان استان صرف می‌کند و در بیشتر خانواده‌هایی که زنان سرپرست خانوار هستند ظرفیت‌های بسیاری مشاهده می‌شود و خروجی‌های مطلوبی دارند که تنها مشکل آن فقدان بازاریابی و بازار فروش است.

تاج فر یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار، راه اندازی بازارچه‌های محلی، احیای ورزش‌های بومی و محلی برای کاهش آسیب زنان نیز در استان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

بیمارستان تخصصی زنان و زایمان ارومیه کلنگ زنی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.