رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم:

پیگیری اجرای آرامستان دارالسلام

ذاکریان گفت:شورای پنجم اجرای آرامستان دارالسلام در شهر را پیگیری کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ عباس ذاکریان ،عضو دوره چهارم شورای شهر قم ورئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم سه شنبه شب در آخرین نشست اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم که با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم، خلیلی رئیس دادگستری استان، سیدمرتضی سقائیان‌نژا شهردار، سیدمهدی صادقی استاندار و اعضای دوره چهارم و پنجم شورای شهر، مدیران شهری و استان در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون خدمات شهری شورا گفت: در طی چهار سال 164 جلسه داشتیم که منجر به 155 مصوبه شد.

ذاکریان گفت: اجرای آرامستان دارالسلام که از ضروریات شهر قم است باید در شورای پنجم پیگیری جدی شود.

وی گفت: 275 مورد نامگذاری و 24 تغییر نام‌های تکراری در این دوره صورت گرفت.

ذاکریان یادآورشد: 2 هزار و 885 مورد نامه‌های ارجاعی و 978 مورد درخواست‌های مردمی در این دوره بررسی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر گفت:با بیان اینکه واگذاری کل جمع‌آوری زباله و رفت و روب سطح شهر به بخش خصوصی در کمیسیون صورت گرفت،در سالیان قبل به صورت امانی صورت می‌گرفت که در این مدت به بخش خصوصی به طور کامل واگذار شد.

وی اذعان کرد: در حوزه تاکسیرانی یکی از اقدامات بسیار خوبی که صورت گرفت بیش از یک پنجم ناوگان قریب به هزار و 200 دستگاه نوسازی صورت گرفت.

ذاکریان افزود: به رتبه‌بندی شرکت‌های زیرمجموعه تاکسیرانی اشاره کرد و یکسان‌سازی نرخ کرایه تاکسی در سطح شهر نیز صورت گرفت که شرایط خوبی در شهر ایجاد کرد.

وی در بحث اتوبوسرانی واگذاری بالغ بر 90 درصد اتوبوس‌های سطح شهر به بخش خصوصی صورت گرفت که بار زیادی از سطح شهرداری برداشت.

ذاکریان با اشاره به توسعه کارت بلیط گفت: در طرح تحول اتوبوسرانی نیز مطالعات زیادی صورت گرفت و انجام شد.

وی با بیان اینکه در این دوره خرید ناوگان جدید، واگذاری تعدادی از مینی‌بوس‌ها صورت گرفت افزود: نصب پل‌های عابر پیاده در شهر پیگیری شد، در 10 سال قبل پل عابر پیاده در شهر نداشتیم که امروز پل‌های زیادی در شهر اجرا شده است.

عضو شورای چهارم شهر قم ادامه داد: تحول تابلوهای مسیر در شهر را مورد توجه قرار داد و  پیگیری اجرای شهرک صنوف را بعد از 20 سال برای بهره‌برداری داشتیم و شاهد انتقال صنوف خواهیم بود.

وی بیان کرد: همچنین ساماندهی صنوف خدمات خودرویی انجام شد و شهرک خودرو به زودی اجرایی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ذاکریان افزود: در حوزه فضای سبز نیز در سال 85 حدود 10.5 مترمربع سرانه فضای سبز بود که سال 92 به حدود 15 مترمربع رسید و امروز سرانه سبز بیش از 18 مترمربع است.

وی اضافه کرد: با بیان اینکه ایمن‌سازی بوستان‌ها یکی از اقدامات بی‌نظیر شهرداری بوده است ،نصب ست‌های ورزشی، کمپلکس بازی کودکان، باغ پرندگان و... نیز در شهر در حال اجرا است و در حوزه مدیریت پسماند نیز برای مکانیزاسیون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ذاکریان تصریح کرد: در حوزه ایمن‌سازی توسط سازمان آتش‌نشانی اقدامات خوبی صورت گرفت و قم تنها کلان‌شهری است که استاندارد هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی را دارد و امروز به تعداد تمام کارکنان آتش‌نشانی لباس ضد حریق تهیه شده و شیفت‌های آتش‌نشانی نیز بهبود یافت.

وی گفت: با تاکید بر اینکه آرامستان دارالسلام که از ضروریات شهر قم است باید در شورای پنجم پیگیری جدی شود، ایجاد کمربند سبز شهر قم به دلیل آلودگی هوا از اهمیت ویژه برخوردار است و بارها اعلام شده شهرداری آمادگی کاشت و نگهداری دارد اما مشکل تامین زمین لازم داریم.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: با تاکید بر اینکه پایانه‌های شمالی و جنوبی یکی از اقدامات اساسی برای قم است که باید پیگیری شود گفت: آئین‌نامه تبلیغات محیطی شهر باید اصلاح و به روزرسانی شود و پیگیری برای اجرای آن صورت گیرد و توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه در شورای بعد با همت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/ح

ایجاد کمربند سبز شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار