واگذاری 70 طرح استان به بخش خصوصی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 70 طرح عمرانی استان در سال جاری و در قالب اقتصاد مقاومتی برای تکمیل و افتتاح به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حسن نوروزی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تعهد سال گذشته این استان در زمینه واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی برای تکمیل و افتتاح در قالب اقتصاد مقاومتی 57 مورد بوده که تاکنون مراحل واگذاری 43 مورد از آنها انجام شده و یا در حال اجراست.

وی افزود: تکلیف نهادهای دولتی و مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری به مراتب سنگین تر و بیشتر از قبل شده و باید فعالیت گسترده تری انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملکرد تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی می شود و هشت محور نیز در این راستا توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور تعیین شده است.

نوروزی عنوان کرد: این هشت محور شامل واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی، جلب مشارکت های مردمی و خیران برای انجام فعالیت های اقتصادی، افزایش میزان بهره وری، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رونق تولید، توسعه صادرات غیرنفتی، ایجاد شرکت های دانش بنیان و اقدام های برجسته دستگاه های اجرایی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ابراز داشت: سال جاری یکی از معیارهای مورد نظر برای ارزیابی عملکرد نهادهای دولتی و مدیران اجرایی استان در جشنواره شهید رجایی هفته دولت میزان تلاش و فعالیت آنان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نوروزی گفت: نشست های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد باید با حضور هر چه بیشتر و فعال تر مدیران اجرایی استان برگزار شود تا نتایج مطلوب تری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: محورهای هشت گانه ارزیابی عملکرد این استان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی به مدیران اجرایی استان ابلاغ شود.

مجید محنایی اظهار داشت: تأکید مسئولان اجرایی کشور بر تحقق هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی است و باید احساس مسئولیت مدیران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه افزایش یابد.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت (2 تا هشت شهریور)، افزود: مدیران اجرایی استان در این هفته به دلیل سفر برخی از مسئولان کشوری به استان برای افتتاح و یا کلنگ زنی طرح های عمرانی از رفتن به مرخصی اجتناب کنند.

انتهای پیام/ش

تحقق اقتصاد مقاومتی با واگذاری طرح ها به بخش خصوصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.