کمک مالی یک میلیون دلاری ستاره هالیوودی برای مبارزه با نژادپرستی در آمریکا

جرج کلونی و همسرش با پرداخت کمک مالی یک میلیون دلاری به جمع فعالان مبارزه با نژادپرستی پیوستند.

کمک مالی یک میلیون دلاری ستاره هالیوودی برای مبارزه با نژادپرستی در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان؛ «جرج کلونی»، بازیگر سرشناس هالیوود و همسرش «امل کلونی» با پرداخت کمک مالی یک میلیون دلاری به جمع فعالان مبارزه با نژادپرستی پیوستند.

این زوج معروف از طریق سازمان خیریه کلونی موسوم به «بنیاد عدالت»، مبلغ یک میلیون دلار به مرکز SPLC که در زمینه مبارزه با نژاد پرستی فعالیت دارد، اعطا کردند. این کمک مالی قرار است برای مقابله با گروه‌های متخاصم نژادپرستی و برترپنداری نژادسفید در آمریکا هزینه شود.

کلونی و همسرش در یک بیانیه مشترک اعلام کردند نهایت تلاش خود را برای مبارزه با افراط گرایی نژادی در آمریکا انجام می‌دهند و به این کار افتخار می‌کنند. در بخشی از این بیانیه، آن‌ها با انتقاد از اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند: آنچه در شارلوتسویل رخ داد و آنچه هر روز در سراسر جهان اتفاق می‌افتد مستلزم تلاش‌های جمعی است تا ریشه نفرت و تعصب از بین برود. امل و من با این اقدام (کمک مالی) قصد داریم با گروه‌های مبارزه با نژادپرستی هم صدا شویم چرا که نفرت و تعصب دو طرف ندارد.

رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه گذشته در واکنش به حوادث شارلوتسویل اعلام کرد هر دو طرف در خشونت‌های اخیر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا مقصر بوده‌اند و هر دو طرف را باید بخاطر خشونت‌های شارلوتسویل سرزنش کرد. ترامپ گفت: یک گروه بد در یک طرف هستند و گروه دیگر هم بسیار خشونت‌آمیز رفتار می‌کنند. هیچکس نمی‌خواهد این را بگوید؛ اما من می‌گویم. همه این افراد نئوفاشیسم نیستند، باور کنید. همه این افراد نژادپرست نیستند. یک گروه با گروه دیگر درگیر شده است. می‌توانید هرچه می‌خواهید بگویید؛ اما این همان اتفاقی است که افتاده است.

بنابر بررسی‌های مرکز SPLC بیش از ۱۶۰۰ گروه نژادپرست و برتر پنداری نژاد سفید در آمریکا فعالیت می‌کنند.

بنیاد عدالت کلونی در سال ۲۰۱۶ به منظور برقراری عدلت در  سراسر جهان تاسیس شد. جرج کلونی و همسرش امل، چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، بنیاد آن‌ها با همکاری دو شرکت گوگل و اچ‌پی، در کنار سازمان یونیسف، شرایط تحصیل را برای ۳ هزار کودک آواره سوری -که در لبنان به سر می‌برند- فراهم کند. آن‌ها مبلغی بیش از ۲ میلیون دلار را برای ساخت ۷ مدرسه در کمپ آوارگان سوری در لبنان اختصاص داده اند تا از اینکه صد‌ها نوجوان به «نسل سوخته» تبدیل شوند، جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

تصمیم جرج کلونی و همسرش برای پیوستن به کمپین مبارزه با نژادپرستی در آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
باریکالا
آخرین اخبار