استاندار کردستان؛

کردستان باید به مرکز تولید عسل کشور تبدیل شود

استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه زنبوردان این استان در تولید عسل با کیفیت، موفق عمل کرده‌اند باید کردستان به مرکز تولید عسل در کشور تبدیل شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عبدالمحمدزاهدی استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در نشست قرارداد مشارکت اقتصادی اجتماع محور کارخانه فرآوری و بسته‌بندی عسل طبیعی کردستان که در سنندج برگزار شد، گفت:  در راستای سیاست درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای انجام شده شناسایی ظرفیت‌های تولیدی کردستان است.

 وی با اشاره به اینکه زنبورداران کردستان انگیزه فعالیت دارند و انگیزه آنها صرفا اقتصادی نیست، بیان کرد: تلاش آنها تولیدعسل با کیفیت است و این مهم موجب می‌شود عسل کردستان به عنوان یک برند در کشور و انشاالله در دنیا مطرح شود.

استاندارکردستان با اشاره به عقد قرارداد کارخانه تولید عسل کردستان با بنیاد برکت افزود: این اقدام حرکتی مبارک و ارزنده به شمار می‌رود چراکه دو بخش خصوصی و دولتی در کنار هم برای پیشبرد آن نقش دارند.

 زاهدی گفت: علاوه بر افزایش کمی تولید عسل باید به دنبال برندسازی در استان باشیم و در این راستا باید بحث کیفیت عسل کردستان حفظ و حتی ارتقا یابد.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش را نیز یک مولفه اثرگذار در تولید با کیفیت دانست وافزود: باید برای آموزش نیروهای انسانی به ویژه زنبوردارانی که به تولید عسل با کیفیت کمک می‌کنند سرمایه‌گذاری کرد تا استان کردستان به مرکز تولید عسل با کیفیت تبدیل شود.

زاهدی آمادگی استانداری استان در راستای کمک به ایجاد کارخانه تولید عسل کردستان را اعلام کرد و گفت: بنیاد برکت به عنوان یک مجموعه زیر نظر بیت رهبری عمدتا به عنوان سرمایه‌گذار در مناطق کمتر توسعه یافته فعالیت دارد که تلاش مجموعه این بنیاد جای تقدیر دارد.

 انتهای پیام/م ح

لزوم سرمایه‌گذاری برای آموزش زنبورداران

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.