پیام سیدمحمدمیرمحمدی استانداریزد بمناسبت روزپزشک

استانداریزد پزشکان را ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی و روانی بیماران وفرشتگانی دانست که دردها را التیام می دهند و آرامش و سلامتی خویش را بعد از خدا از آنان می خواهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ پیام سیدمحمدمیرمحمدی استانداریزد بمناسبت روزپزشک به شرح زیر است؛ هر سال اولین روز شهریور که با زادروز دانشمند و پزشک و نابغه کم نظیر ایران زمین شیخ الرئیس ابوعلی سینا مصادف است به عنوان روز پزشک از این قشر اندیشمند و زحمتکش تقدیر و تشکر می شود همیشه نام فرهیختگان عالم بشری چه در زمان حیات و بعد از آن منشاء خیرات و برکات بوده است و چه زیبا و معنی دار که این روز را روز پزشک نام نهاده اند.

ابوعلی سینا از تاثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران اسلامی بوده که نزدیک به 450 کتاب به زبان های عربی و فارسی از جمله شفا در فلسه و قانون درطب نوشت.

او در 18 سالگی همه علوم زمان خود را فرا گرفت و بر قله افتخار مشرق زمین ایستاد او پزشکی بود که هر وقت با مسئله ای علمی مواجه می شد وضو می گرفت و در مسجد و نماز حل آن را از خداوند می طلبید. یاد و نام این نابعه بشری گرامی باد.

به جاست که این روز عزیز را به همه پزشکان و دانشجویان پزشکی و جامعه پزشکی و درمانی استان تبریک بگوئیم و توفیق همه این عزیزان را که استان ما را به قطب پزشکی کشور بویژه در جنوب شرق ایران تبدیل کرده اند از خداوند بزرگ مسئلت نمائیم.

امیدواریم پزشکان ما با بردباری، رازداری و خوش خلقی مردم عزیز و سخت کوش و همیشه در صحنه دارالعباده و دارالعلم را یاری دهند و همواره دستانشان که نعمت های الهی محسوب می گردند نوازشگر آلام درماندگان و بیماران باشد و در درگاه حق تعالی مأجور باشند.

انتهای پیام/ص

سیدمحمدمیرمحمدی استانداریزد بمناسبت روزپزشک پیامی صادر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار