سخنگوی استانداری هرات گفت:

چین علاقمند به سرمایه‌گذاری در سنگ‌های قیمتی هرات است

جیلانی فرهاد گفت: یک هیئت بلندپایه اقتصادی از کشور چین به هرات آمده و در دیدار با والی هرات خواستار سرمایه‌گذاری در بخش معدن سنگ مرمر شد.

چین علاقمند به سرمایه‌گذاری در سنگ‌های قیمتی هرات استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با اشاره به مرغوبیت و کیفیت بالای سنگ مرمر هرات گفت: یک هیئت بلند پایه اقتصادی از کشور چین به هرات آمده و در دیدار با استانداری هرات خواستار سرمایه‌گذاری در بخش معدن سنگ مرمر هرات شد.

وی افزود: این هیئت قرار است تا سنگ و معدن مرمر هرات را بررسی کرده و اولین محموله سنگ مرمر هرات را به کشور چین و از آنجا به کشورهای اروپایی علاقه مند سنگ مرمر هرات انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور افغانستان در سفری به چین توافقات مختلف اقتصادی را با این کشور انجام دادند که مهمترین این سرمایه‌گذاری‌های چین دربخش معادن افغانستان است.

فرهاد گفت: سرمایه‌گذاری‌های کشور چین در بخش سنگ مرمر هرات نخستین گام‌ها برای همکاری‌های اقتصادی و همچنین زمینه سازی برای استخراج بیشتر معادن سنگ مرمر در هرات است و انتقال سنگ مرمر هرات به کشورهای اروپایی از طریق این سرمایه‌گذاری‌های چین است.

وی افزود: همزمان با این کار قرار است تا این هیئت اقتصادی از کار قسمت 4 ریل‌گذاری‌های خط آهن هرات – خواف دیدن کند و در این قسمت نیز کمک‌های خود را برای راه اندازی آن به دولت افغانستان انجام دهد.

سخنگوی والی هرات خاطرنشان کرد: کار ریل گذاری قطعه سوم به طور جدی و به شدت جریان دارد و درحال حاضر 30 کیلومتر آن تا منطقه روزنک شهرستان غوریان تکمیل شده و قرار است تا در ماه جاری به بهره‌برداری سپرده شود و اولین محموله سیمان از ایران وارد هرات شود.

وی افزود: با آغاز به کار خط آهن در هرات و سرمایه‌گذاری‌های کشورهای همسایه و خارجی در هرات زمینه اشتغال برای هزاران تن از شهروندان هرات فراهم خواهد شد.

 رییس جمهور افغانستان در سفر به هرات این شهر  را قطب اقتصادی افغانستان خواند و به همین منظور توافقات زیادی را با سفر به کشورهای ایران و دیگر کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری‌ها در این ولایت انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار