نماینده ولی فقیه در بازدید از طرحهای اجرایی پارس آباد

مهار آبهای مرزی مورد تاکید مقام معظم رهبریست

نماینده، ولی فقیه گفت: آب یک مسئله حیاتی برای کشور ماست بنابراین مهار و جلوگیری از هدر رفت آب از ضروریات است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،نماینده، ولی فقیه که به همراه استاندار اردبیل به شهرستان پارس آباد سفر کرده بود در بازدید از پروژه شبکه سد خدا آفرین، با بیان اینکه محقق شدن دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر مهار آب‌های مرزی در شمال استان، با عث خوشحالی تک تک اهالی استان شده است گفت: با تلاش بی وقفه دولتمردان، عملیات اجرایی پروژه پایاب سد خدآفرین در حال اتمام است و به همین خاطر از تمامی مسولین استان و کشور که در این پروژه عظیم مشارکت دارند، تشکر و قدرانی می‌کنم.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه در طول مدت ۳ سال مهندسین تلاشگر پروژه پایاب سد خدآفرین راه ۴۰ ساله را طی کرده اند، پیشرفت این پروژه را قابل تحسین عنوان کرد.

وی افزود: با پایان یافتن پروژه پایاب سد خدآفرین چندین کشت و صنعت و بدنبال آن‌ها صنایع تبدیلی مختلف در دشت مغان ایجاد می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد مسولین استان و کشور در بازگشایی فرودگاه مغان و توسعه راه‌های مواصلاتی شمال استان اردبیل باید اهتمام کنند.

دکتر خدابخش استاندار اردبیل نیز پروژه پایاب سد خدآفرین را مگاپروژه استان عنوان کرده و گفت: برای این پروژه ۲ هزار میلیارد تومان توسط سازمان آب و ۱ میلیارد تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی هزینه می‌شود که با بهره برداری کامل از آن در سال آینده، تحول بزرگ کشاورزی در منطقه مغان روی خواهد داد.

وی از اتمام کامل بهسازی باند فرودگاه پارس آباد مغان نیز خبر داده و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با شرکت هواپیمایی هما و آسمان، پرواز در این فرودگاه بعد از شهریور ماه دایر خواهد شد.

استاندار اردبیل پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۱۶۰ تخخوابی پارس آباد را بالای ۹۰ درصد اعلام کرده و گفت: تجهیزات کامل این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خریداری شده که در دهه فجر امسال به بهر برداری کامل خواهد رسید.

شهرستان پارس آباد شمالی‌ترین شهرستان کشور است که در کنار رود مرزی ارس و در مجاورت کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام/پ

بحران آب جدی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.