ساداتی نژاد اعلام کرد:

صادرات مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی مخالف اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: علت کاهش تولید شرکت فولاد کویر آران و بیدگل واخراج کارگران آن صادرات مواد اولیه تولید شمش به خارج از کشور و مخالف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید جواد ساداتی نژاد،   امروز  در نشست رسانه ای با خبرنگاران گفت :متاسفانه مواد اولیه که باید به تولید کننده داخلی داده شود به خارج از کشور صادر می شود و اگر هم داده شود با قیمتی 50 درصد گران تر از قیمتی که صادر شده فروخته می شود. 
 
وی،با اشاره به کذب بودن این شایعه که مخالفت نماینده در برداشت آب شرکت فولاد کویر آران و بیدگل با توجه به مشکل بحران آب در این منطقه که علت کاهش تولید ومشکلات این شرکت شده است گفت: متاسفانه صادرات مواد اولیه به خارج از کشور در جایی که تولید کننده گان داخلی نیازمند آن هستند کاملا ناقض و مخالف اقتصاد مقاومتی و دغدغه بزرگ مقام معظم رهبری است.
 
به گفته وی،  این شرکت پیشرفته ترین تجهیزات برداشت از پساب را دارد و طی تفاهم نامه ای با آبفای کاشان این امکان را دارد بلکه مشکل اصلی تامین مواد اولیه شرکت فولاد کویر آران و بیدگل برای تولید شمش است.
 
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد  مشکلات این شرکت با وزیر صنعت، تجارت ومعدن برای حل مشکلات اقتصادی و نیروی انسانی این شرکت در حال طرح، بحث و بررسی و پیگیری است.
 
ساداتی نژاد، در ادامه در خصوص مشکلات احداث بیمارستان تامین اجتماعی کاشان و مشکل واگذاری زمین آن گفت: زمین در بلوار امام رضا علیه السلام کاشان جانمایی شده است اما متاسفانه مشکل خود مدیریت درمان شهرستان است و به آنها هشدار داده شده است که در جهت رفع این مشکل هم افزايي وتلاش کنند.
 
ساداتی نژاد،  در ادامه با تاکید بر بحث راه اندازی رادیو کاشان و پیگیری تعرفه برق این شهرستان به عنوان مناطق گرمسیری و تقلیل از چهار به سه گفت: در حالیکه کاشان یک و نیم درجه از استان مجاور که دارای تعرفه برق مناطق گرمسیری است گرم تر می باشد ولی اجرای این تعرفه هنوز برای کاشان در حال پیگیری و بررسی است.
 
وی با اشاره به روشن بودن 22 ساعته کولرها در کاشان و برداشت آب فراوان تصریح‌کرد: در این زمینه و باتوجه به مشکل بحران آب کاشان پ هجوم آبهای شور به شیرین باید برق را به پای آب ذبح کرد.
 
به‌گفته‌وی، تا زمانیکه وزارت نیرو تعرفه برق کاشان و تقلیل آن از درجه چهار به سه را نپذیرد هیات دولت هم وارد جلسه نمی شود و قبول نمی کند.
 
نماینده کاشان و آران و بیدگل در پایان از برگزاری کنگره نقش کاشان در میراث ملی و جهانی در سطح بین المللی خبرداد و گفت :این کنگره به میزبانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در آینده ای نزدیک برگزار می شود. 
 
ساداتی نژاد،  با تاکید بر اینکه کاشان و آران و بیدگل دستشان به زانوی خودشان است گفت: کاشان و آران و بیدگل یعنی اقتصاد مقاومتی یعنی منطقه ای که با ظرفیت های خودش،  خلاقیت و هنر استحکام قوی دارد.
 
وی،  خیرین را نماد این منطقه دانست و گفت: این منطقه بسیاری از خدمات را در حوزه هاي متعدد ساخت مدارس، راه،  مسکن،  بهداشت و سلامت،  آب،  دانشگاه،  علم و فناوری و حتی پرداخت های دیات مرهون مساعدت و حمایت مادی و معنوی خیرین آن است.
 
به‌گفته‌وی، وی در حال ثبت موسسه حامیان هنر، حامیان فرهنگ و پیگیری تاسیس موسسه بانوان خیر در کاشان است.
 
ساداتی نژاد،  در پایان در خصوص استفاده از نیروی خورشيدي در كاشان و سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی را خاطرنشان کرد و گفت :با رفع موانع موجود سرمایه گذاری برای استفاده از نیروی خورشیدی نیز در شهرستان محقق خواهدشد.
 
انتهای پیام/م 
 

صادرات مواد اولیه علت کمبود مواد شرکت فولاد و اخراج کارگران آن است

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.