اجرای 680 طرح در زمینه عمران و بهسازی در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: 680 طرح در زمینه عمران و بهسازی در کشور با 6 هزار و 400 میلیارد ریال در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد سعید ایزدی  در آیین کلنگ زنی خیابان بلادیان در بافت فرسوده شهرستان گچساران اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به بهبود کیفیت خدمات در سکونت‌گاه‌های غیررسمی دارد.

یک هزار و 100 سکونتگاه غیررسمی، یک هزار بافت فرسوده و 600 بافت تاریخی در شهرهای کشور وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اعتبار طرح ساماندهی خیابان شهید بلادیان گچساران را 80 میلیارد ریال اعلام کرد.

غلام‌رضا تاجگردون بیان کرد: در این طرح 6 هزار مترمربع پیاده‌رو،10 هزار مترمربع سنگ‌فرش و هفت هزار متر فضای روباز ایجاد خواهد شد.

هم‌اکنون هفت طرح در بافت فرسوده گچساران در حال اجراست.

تاجگردون ساخت مدرسه ابتدایی محله رادک با 11 میلیارد ریال، پایگاه سلامت با پنج میلیارد ریال اعتبار، کتابخانه عمومی با چهار میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار، مرکز فرهنگی و هنری با سه میلیارد و 600 میلیون ریال، پارک محله لبنان با 10 میلیارد ریال اعتبار و پل اتصال محله رادک و لبنان با 6 میلیارد ریال اعتبار را از مهم‌ترین این طرح‌ها عنوان کرد.

بر اساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و 700 واحد مسکونی این شهر تا سه سال آینده با یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفت.

20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند.

تاکنون حدود 300 واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر تخریب و بازسازی شده است.

39 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان گچساران در دومین روز از هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

شهر دوگنبدان مرکز شهرستان 120 هزارنفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.