رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات داروسازان گفت: کاهش فاصله زمانی در پرداخت بدهی ها عامل ارتقا صنعت داروسازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن روز داروسازان که در سالن همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: به تازگی یکی از کشورها عکس ابوعلی سینا را بر روی اسکناس های خود چاپ کرده و این هشداری برای ماست تا ما قدر دانشمندان خود را بیشتر بدانیم و حواسمان باشد تا کسی رازی ها را از ما نگیرد.

وی بیان کرد: مرحوم رازی کتابی تحت عنوان سنگ کلیه و مثانه نوشته است که کتابخانه ملی لیون فرانسه این کتاب را داشت و تا قرن ۱۷ در این کشور تدریس می شد وخوشبختانه با تلاش فراوان این کتاب اکنون در کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی نگهداری می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول سلامت پرداختی از جیب  مردم را کاهش داد اما با مشکل منابع روبه رو شد و دولت برای حل این مشکل اجازه داد تا علاوه بر بودجه های جاری از محل فروش اصناف نیز به این طرح بودجه تخصیص پیدا کند و بسیاری از کسری ها جبران شود.

وی تاکید کرد: وزیر بهداشت به دنبال تحول اساسی و زیر بنایی در امر دارویی است و به مسئه صنعت داروسازی رسیدگی خواهیم کرد و مشکلات به زودی رفع می شود، وزارت بهداشت از کارشناسان عرصه دارو دعوت می کند تا از نظر آنها در بهبود وضعیت داروسازی استفاده کند.

نوبخت با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت بدهی دی ماه و تامین اجتماعی بهمن و اسفند داروسازان را پرداخت کرده است، افزود: باید فاصله بدهی و طلب دازوسازان به حداقل برسد تا این صنعت ارتقا پیدا کند .

وی اظهار کرد: مجمع نظام پزشکی امروز تشکیل و ایرج فاضل به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب شد و قاعدتا افرادی که این چند روزه سرکار آمده اند بدون مشورت با برترین های عرصه دارو سازی اقدامی انجام نمی دهند و امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت مجلس مشکلات به زودی حل می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار