رئیس جمهور غنی حمله تروریستی به مسجد امام زمان کابل محکوم کرد

اشرف غنی گفت: تروریستان شکست‌خورده هیچ‌گاه نمی‌توانند با انجام چنین حملات خصمانه و ضد دینی و بشری، به اهداف شوم‌شان دست یابند.

رئیس جمهور غنی حمله تروریستی به مسجد امام زمان کابل محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور غنی در واکنش به حمله تروریستی به مسجد امام زمان(عج) قلعه نجارها ساحه خیرخانه شهر کابل گفت که تروریستان شکست‌خورده هیچ‌گاه نمی‌توانند با انجام چنین حملات خصمانه و ضد دینی و بشری، به اهداف شوم شان دست یابند.

در اعلامیه که از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسید آمده است: تروریستان که هم‌واره به اشارۀ باداران شان دست به جنایات و کشتار مردم زده‌اند، امروز جمعه یک‌بار دیگر مردم عام و عابدین را در مسجد و خانۀ خدا حین عبادت هدف قرار دادند و بار دیگر زبونی خود را به اثبات رساندند.

اعلامیه افزوده است که جانیان تروریست با حمله به مسجد امام زمان در قلعۀ نجارهای کابل، شماری از هموطنان ما را شهید و مجروح کردند که به سزای اعمال شوم شان می‌رسند.

بر اساس اعلامیه رئیس جمهور تأکید کرده است که گروه‌های تروریستی که همه‌روزه به شکست شان بیشتر پی‌می‌برند، اماکن مقدس، عبادت‌گاه‌ها و مردم را به شمول نمازگزاران، زنان و کودکان هدف قرارداده که هر بار به پاسخ سنگین از سوی نیروهای امنیتی ما مواجه گردیده و نابود شده‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرده است که وحدت و هم‌پذیری مذهبی ملت افغانستان در سطح کشورهای اسلامی نمونه و الگو است که هیچ جریانی با انجام اعمال تروریستی نمی‌تواند این وحدت را خدشه‌دار سازد.

حکومت افغانستان از علمای جهان اسلام می‌خواهد که در برابر اقدامات دین‌ستیزانۀ تروریستان انزجار شانرا بیان نمایند تا مسلمانان در فضای امن به عبادت بپردازند.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی با اظهار محکومت شدید این حادثۀ تروریستی، تأکید می‌ورزد که تروریستان شکست‌خورده هیچ‌گاه نمی‌توانند با انجام چنین حملات خصمانه و ضد دینی و بشری، به اهداف شوم شان دست یابند. آنها باید بدانند که در هرکجا هدف نیروهای امنیتی و دفاعی ما قرار می‌گیرند و برای همیشه نابود خواهند شد.

رئیس‌جمهور کشور مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده‌های شهدای حادثۀ تروریستی مذکور ابراز داشته، به مجروحین صحت کامل و به شهدا بهشت برین استدعا می‌دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.