چین انجام مبادلات جدید با کره شمالی را ممنوع کرد

مقامات چین اعلام کردند در حالی که قراردادهای تجاری گذشته با پیونگ‌یانگ به قوت خود باقیست، عقد قراردادهای جدید با کره شمالی ممنوع می‌شود.

تحریم کره شمالی به سبک چینی!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه ای‌بی‌اس؛ درخواست‌های بین‌المللی از پکن مبنی بر اعمال فشار بر کره شمالی برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی نتیجه داد و وزارت بازرگانی چین اعلام کرد افراد و شرکت‌های کره شمالی از انجام مبادلات تجاری و اقتصادی جدید در چین منع می‌شوند.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین که ساعات پایانی روز جمعه منتشر شد، آمده است: تمام افراد و شرکت‌های کره شمالی از انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی «جدید» در خاک چین منع می‌شوند. این تحریم‌ها شامل قراردادهای گذشته نخواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل اوایل ماه جاری میلادی، تحریم‌های سختگیرانه‌ای را علیه کره شمالی اعمال کرد و از تمام کشورها خواست به تحریم‌های جدید احترام بگذارند. تحریم‌های شورای امنیت پس از آن اعمال شد که پیونگ‌یانگ دو موشک قاره‌پیما را آزمایش کرد. در حال حاضر پکن تصمیم گرفته همزمان به تحریم‌های سازمان ملل پایبند باشد و دوستی و روابط تجاری قدیمی با کره شمالی را نیز حفظ کند.

در ادامه بیانیه وزارت بازرگانی چین که بر روی وبسایت این وزارتخانه گذاشته شده است همچنین آمده است: با درخواست‌های مربوط به سرمایه‌گذاری‌های جدید در کره شمالی از سوی شرکت‌های چینی،  موافقت نخواهد شد. اقدامات جدید علیه افراد و شرکت‌های کره شمالی فورا اجرایی می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل 5 اوت هشتمین قطعنامه خود را علیه کره شمالی از سال 2006، صادر کرد.

آمریکا و ژاپن نیز تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرده‌اند. واشنگتن چندی پیش، برخی شرکت‌های چینی را به اتهام همکاری با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی تحریم کرد.

این اقدام آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن انجام شد تا موضع سختگیرانه‌تری در قبال مساله هسته ای کره شمالی اتخاذ کند.

 

انتهای پیام/

پکن شرکت‌های کره شمالی را از انجام مبادلات تجاری جدید در چین منع کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار