فعالیت ۳۴۸ کانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۶۰درصد کانون ها در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری راه اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت : در راستای تحقق آرمان ها و اهداف فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری که همانا احیاء مسجد طراز اسلامی است، سه اصل بر جهت گیری برنامه ها و فعالیت ها شامل مسجد محوری، تربیت محوری و جوان گرایی حاکم است که در قالب احیاء کارکردهای واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد تبیین می شود.

شیرازیان در تبیین مولفه مسجد محوری به عنوان اصل نخست فعالیت ها افزود: توجه به مسجد به عنوان مظهرآمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام، توجه به عمران معنوی مساجد و توجه به جایگاه و رسالت کانون های فرهنگی و هنری در سیاست ها در برنامه ریزی های ما نقش اولیه دارد.

وی در حوزه تربیت محوری هم به توجه بر فطرت خداباوری و خداجویی، توجه به سیر حرکتی و پیشرفت انسان و اهتمام به تربیت و کادرسازی نیروهای انقلابی و مومن و در حوزه جوان گرایی بر بسترسازی برای حضور جوانان در مساجد، اهتمام به تقویت جاذبه های مساجد و ایجاد فضای انگیزشی و رقابتی سالم برای رشد و شکوفایی استعدادهای نسل جوان اشاره کرد.

شیرازیان، با اشاره به اجرای فعالیت های قرآنی به اجرای طرح تلاوت نور، تفسیر روزانه قرآن کریم اشاره کرد و افزود: طرح «آسمانی ها» هم ویژه ایام اوقات فراغت در همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، در خصوص فعالیت های پژوهشی کانون های مساجد گفت: تشکیل هسته های پژوهشی در مساجد با هدف شناسایی، تربیت و حمایت از جوانان دارای استعدادهای برتر، برگزاری میزگردهای تخصصی با رویکرد استفاده از تجربیات و نظرات صاحب نظران و انتشار کتاب هایی با موضوع مسجد و حمایت از پژوهش های مسجدی از شاخص ترین فعالیت های پژوهشی دبیرخانه کانون های مساجد است.

وی جشنواره های فرهنگی و هنری را از دیگر فعالیت ها برشمرد که در قالب هفت عنوان هر ساله به میزبانی یکی از استان ها اجرایی می شود و افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان، هنرهای تجسمی، آواها و نغمه ها، هنرهای نمایشی، شعر و قطعات ادبی، نشریات تجربی و شیوه های نوین تدریس معارف دین هفت عنوان را شامل می شود.

انتهای پیام/آ

اجرایی شدن طرح آسمانی ها ویژه اوقات فراغت در همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.