در دومین روز از هفته دولت؛

افتتاح مجتمع خدماتي - رفاهي فدک2 در آزاد راه همدان ساوه

مجتمع خدماتي - رفاهي فدک2 در آزاد راه همدان ساوه با حضور مسئولان استان و شهرستان همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علي تعالي  فرماندار همدان افزود : بر اساس گزارشات اعلامي، محور آزاد راه همدان ساوه به دليل يکنواختي، يکي از محورهاي پرتلفات بود که راه اندازي اين نوع مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي ضمن رفع خستگي رانندگان در کاهش تلفات محور مذکور اثرگذار است.

وی با تأکيد بر رعايت موارد بهداشتي در مجتمع راه‌اندازي شده افزود: عدم رعايت موارد بهداشتي از جمله گلايه‌هاي مسافران از مجتمع‌هاي بين راهي است بنابراين رعايت موارد بهداشتي يکي از نکات مهم در اين مجتمع‌ها است.

مديرکل راهداري استان همدان نيز با بيان اينکه براساس قانون مصوب سال 79، هدف از احداث مجتمع‌هاي خدمات‌رساني بين‌راهي افزايش ايمني راههاست، گفت: بسياري از تصادفات در جاده همدان - ساوه ناشي از خستگي و خواب الودگي است بنابراين ساخت اين مجتمع يکي از ضرورت‌ها بود.

محمد رودباري با بيان اينکه در کميسيون ايمني استان بر لزوم چاره انديشي در خصوص استراحت و توقف رانندگان در اين محور تأکيد شده است، افزود: ايجاد مجتمع خدماتي رفاهي در اين محور بهترين راه براي الزام رانندگان به توقف بين راهي و استراحت آنها است.

وي با بيان اينکه در محور رفت، دو مجتمع و در محور بازگشت نيز دو مجتمع خدماتي رفاهي در اين مسير ايجاد شده است، ادامه داد: در استان همدان، 61 موافقت اصولي براي ايجاد مجتمع‌هاي رفاهي خدماتي صادر شده که 21 مورد آن به بهره‌برداري رسيده، 6 مورد در شرف بهره‌برداري است.

وي با بيان اينکه 9 مورد از اين مجتمع‌ها بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيکي داشته‌اند، خاطرنشان کرد: 25 مورد باقيمانده داراي موافقت اصولي احداث هستند.

مديرکل راهداي استان همدان تصريح کرد: مجتمع خدماتي رفاهي فدک 2، با سرمايه‌گذاري 3 ميليارد و 575 تومان احداث شده و 2 ميليارد تومان تسهيلات بلاعوض براي ورودي و خروجي مسير کمک اخذ کرده است.

رودباري در پايان تأکيد کرد: اداره کل راهداري استان 14 پروژه را با اعتباري بالغ بر 28 ميليارد تومان در دست بهره‌برداري دارد.

مدير مجتمع خدماتي - رفاهي فدک2 نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه هدف از راه‌اندازي اين مجموعه ارائه خدمات به مسافران و کاروان‌هاي مسافربري بين راهي است، اظهار کرد: در اين مجتمع براي 50 نفر اشتغالزايي شده که اميدواريم با حمايت مسئولان در ارائه هرچه بهتر خدمات گام برداريم.

ابراهيم خداويسي بيان کرد: در حال حاضر تنها مشکل اين مجتمع، جايگاه سوخت است که عليرغم آمادگي و پيگيري‌هاي مکرر هنوز موفق به بهره‌برداري نشده‌ايم زيرا مسئولان شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي عنوان مي‌کنند بايد تحت عنوان يک برند قرار بگيريم.

انتهای پیام/ص.ف

افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی در آزاد راه همدان ساوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.