کشته‌شدن ۳ افسر پلیس هندی در منطقه مورد مناقشه کشمیر

شبه‌نظامیان با حمله به یک اردوگاه ارتش هند در کشمیر، ۳ افسر پلیس هندی را کشتند.

کشته شدن 3 افسر پلیس هندی در منطقه مورد مناقشه کشمیربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال حمله شبه نظامیان به یک اردوگاه ارتش هند در کشمیر در روز شنبه (امروز)، سه افسر پلیس هندی کشته شدند.

یک افسر ارشد ارتش هند اعلام کرد: این حمله که در منطقه پولواما در جنوب کشمیر رخ داد به کشته شدن یکی از شبه نظامیان هم منجر شد.

این یکی از شدیدترین حمله شبه نظامیان به مقر ارتش هند در کشمیر از 18 سپتامبر سال گذشته میلادی محسوب می شود. در آن زمان شبه نظامیان به یکی از اردوگاه های ارتش هند حمله کردند و 18 افسر پلیس را به قتل رساندند.

گزارشها حاکی از آن است که در سال جاری میلادی، سربازان هندی 134 شبه نظامی را کشته اند. در سال گذشته میلادی هم 150 شبه نظامی در کشمیر کشته شدند.

پس از استقلال هند از انگلیس در سال 1947، منطقه جامو و کشمیر به محل اختلاف میان پاکستان و هند تبدیل شد. پس از چند مواجه نظامی میان دو کشور، در نهایت هند و پاکستان در سال 2003 توافق صلحی را به امضا رساندند. از آن تاریخ تاکنون دو طرف به طور پیوسته یکدیگر را به نقض این توافق صلح متهم می‌کنند. بی‌ثباتی در این منطقه باعث ظهور گروه‌های افراطی شده است.

افزایش تنش‌ها در این منطقه پس از آن روی داد که نیروهای هندی برهان وانی، رهبر جدایی طلبان کشمیر را در سال 2016 کشتند.

انتهای پیام/

 

درگیری در منطقه مورد مناقشه کشمیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار