ویژه برنامه شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه شهادت مظلومانه پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام ‌و ‌المسلمین سید جلال حسینی  گفت: این ویژه برنامه برای عموم زائرانی که در شب، روز و شام شهادت آن حضرت برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، از سوی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: ویژه برنامه شب شهادت آن حضرت بعد از نماز مغرب و عشاء روز دوشنبه در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محسن کافی با موضوع «سیره تربیتی امام محمدباقر(ع)» سخنرانی می‌کند و در ادامه این مراسم مداحان اهل ‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی شهادت پنجمین امام شیعیان می‌پردازند.

به گفته حجت الاسلام حسینی ویژه برنامه روز شهادت امام محمد باقر(ع) از ساعت 10:30 صبح روز سه‌شنبه هفتم شهریور ماه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سیره آن حضرت را برای عموم تبیین می‌کند.

وی عنوان کرد: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل ‌بیت(ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت باقرالعلوم، امام باقر(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی افزود: ویژه برنامه شام شهادت امام باقر(ع) نیز پس از نماز مغرب و عشاء از ساعت 18 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقرگرایلی در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

وی مدیحه‌ و مرثیه ‌‌سرایی مداحان و ذاکران اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت آن حضرت و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام باقر(ع) در اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: همچنین به همین مناسبت ویژه برنامه‌ای برای خواهران در روز شهادت آن حضرت در رواق‌های دارالحکمه و دارالاجابه، حضرت معصومه و حضرت زهرا(س) پیش‌بینی شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، در رواق‌ دارالرحمه و غدیر تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/س

جزییات برنامه های آستان قدس در روز شهادت  امام محمد باقر(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.