تقوی: مسائل روحی و روانی در انتخاب ملی پوشان موثر است

کارشناس فوتبال گفت: کی روش علاوه بر کیفیت به مسائل روحی و روانی بازیکنان برای دعوت به تیم ملی توجه ویژه ای دارد.

مجتبی تقوی در گفتگو با خبرنگارحوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از لیست تیم ملی فوتبال اظهار کرد: به نظرم در لیست تیم ملی تغییرات زیادی را شاهد نیستیم و این لیست با تغییر یکی ، دو بازیکن همراه بوده است.

مصاحبه های بازیکنان در دعوت به تیم ملی نقش دارد 

او ادامه داد: کی روش فقط کیفیت بازیکنان را برای دعوت به تیم ملی ملاک قرار نمی دهد و مسائل روحی و روانی بازیکنان هم در نظر می گیرد. در سال های گذشته شاهد بودیم که برخی از بازیکنان به علت اظهارات و انجام مصاحبه به تیم ملی دعوت نشدند.  زمانی  بازیکنان از لحاظ روحی و روانی آماده باشند به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نفرات اصلی برای حضور در جام جهانی روسیه نیستند و به طور حتم کی روش تغییراتی در ترکیب تیم ملی می دهد.

تقوی درباره دعوت نشدن مسعود شجاعی به تیم ملی تصریح کرد: این قضیه یک اصل انکار ناپذیر است که ورزشکاران ما نباید برابر رژیم صهیونیستی بازی کنند اما حاج صفی و شجاعی تعهداتی در قبال تیم خود دارند و مجبور به انجام بازی برابر تیم رژیم صهیونیستی شدند.

او ادامه داد: اقدام  شجاعی برای بازی کردن برابر تیم رژیم صهیونیستی  درست نبود اما شجاعی بازیکن با تجربه ای است که می تواند به تیم ملی  کمک کند و کی روش باید در اردوهای بعدی این بازیکن به تیم ملی دعوت کند.

کارشناس فوتبال درباره اینکه جای چه بازیکنانی در لیست تیم ملی خالی است، بیان کرد: خیلی از بازیکنان از لحاظ فنی کیفیت مناسبی دارند اما به تیم ملی دعوت نمی شوند. به هر حال کی روش در هر اردوی تیم ملی سعی می کند بازیکنان جدیدی را دعوت کند تا آنها را مورد ارزیابی قرار بدهد. به هر حال برخی از بازیکنان همواره حضور ثابت در تیم ملی دارند و به علت دعوت نشدن  در این اردو نگران نباشند.

کی روش مدیریت ضعیفی دارد

 تقوی درباره اینکه اسامی تیم ملی در سایت فدراسیون فوتبال اعلام نمی شود، تصریح کرد: کی روش از لحاظ فنی مربی خوبی است اما مدیریت ضعیفی دارد. وی در چند سال اخیر برنامه اش برای جام جهانی روسیه را اعلام نکرده است و این جزء نقاط ضعف این مربی است. همچنین کمیته فنی نظارتی بر عملکرد این مربی ندارد و تاکنون برنامه اش را به این کمیته ارائه نکرده است.

برنامه مشخصی برای موفقیت در جام جهانی نداریم 

او ادامه داد: متاسفانه کی روش نتوانسته تعامل خوبی با مربیان داخلی داشته باشد و آنها را در جریان برنامه های خود قرار بدهد. تیم ملی کشورمان جزء اولین تیم هایی است که به جام جهانی صعود کرده است اما هیچ کدام از کشورهای  درجه یک آسیایی  از برنامه تیم ملی کشورمان الگو برداری نمی کنند چرا که کی روش  برنامه مشخصی برای  جام جهانی ندارد.

کارشناس فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال مسئولان فوتبال باید از کی روش بخواهند که برنامه اش برای موفقیت در جام جهانی را اعلام کند تا طبق این برنامه، تیم ملی آماده این رقابتها شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار