بهره برداری از سه طرح عمرانی و کشاورزی در عجب شیر

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت سه طرح عمرانی و کشاورزی با چهار میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار در شهرستان عجب شیر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این طرح ها شامل کارگاه تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی، آبیاری تحت فشار در روستای نانساء به وسعت 13 هکتار و افتتاح جاده بین مزارع در روستاهای چنار، چهاربرود و آلمالو به طول هشت کیلومتر است.

فرماندار شهرستان عجب شیر در مراسم بهره برداری از این طرح ها اظهار کرد: استفاده از سیستم ‌های نوین آبیاری نقش مهمی در استفاده بهینه آب دارد.

سید شمس الدین مراثی خواستار نهادینه شدن سیستم های نوین آبیاری در مزارع و باغات شد و گفت: در سالجاری 49 هکتار از مزارع و زمین های کشاورزی عجب شیر به این سامانه مجهز می شود.

وی افزود: امور منابع آب شهرستان باید به تعهد خود مبنی بر تجهیز 650 هکتار زمین کشاورزی به این سامانه عمل کند.

مراثی همچنین از پرداخت 100 درصد هزینه اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری از سوی دولت خبر داد و افزود: جهاد کشاورزی باید نسبت به تبیین اهمیت اجرای این طرح و تشویق کشاورزان اقدام کرده و آن را در اولویت کار خود قرار دهد.

فرماندار عجب شیر همچنین نسبت به بهره برداری بی رویه از آب های زیرزمینی هشدار داد و افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی و بهره برداری بی رویه از آب های زیرزمینی و خشکسالی کم سابقه ، باید در بهره برداری و استفاده از آب مدیریت شود.

مراثی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جاده های بین مزارع، مسیر توسعه کشاورزی را هموار می کند افزود: در این طرح، زمین از کشاورز و اجرا با دولت است.

وی افزود: به ازای هر یک هکتار زمین کشاورزی 15 تا 20 متر مربع جاده بین مزارع نیاز است.

شهرستان عجب شیر حدود 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان حدود پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان عجب شیر  30 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.