آماده‌باش مخفیانه نیروهای ارتش آمریکا در کشورهای درگیر جنگ

مجله پولیتیکو از آماده‌باش مخفیانه نیروهای ارتش آمریکا در کشورهای درگیر جنگ انتقاد کرد و آن را نوعی فاجعه دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الیوم السابع، مجله پولیتیکوی آمریکا در مطلبی نوشت قوانینی که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما درباره آماده باش نیروهای ارتش این کشور در عراق، افغانستان و سوریه وضع گردید، سبب شد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) هزاران سرباز را از چشم همگان دور نگه دارد. این امر با انتقادهای بسیاری رو به رو شد اما ترامپ قصد دارد سربازان بیشتری را به این کشورها بفرستد.

آماده باش مخفیانه نیروهای ارتش آمریکا در کشورهای درگیر جنگ روشی است که مقامات ارتش این کشور بر آن تاکید دارند اما بسیاری از منتقدان معتقدند در بهترین حالت‌های ممکن این کار نوعی فاجعه است.

این مجله نوشت آمریکا نزدیک به 12 هزار سرباز در افغانستان دارد. این در حالی است که 8400 نفر از این سربازان در افغانستان پنهان هستند و اگر ترامپ 4 هزار سرباز دیگر به این کشور بفرستد، در حقیقت شمار سربازان مخفی در این کشور دو برابر می شود.

همچنین شرایط در سوریه مشابه افغانستان است؛ زیرا 503 سرباز آمریکایی در واحد های عملیات ویژه کار می کنند این در حالی است که شمار دقیقی از آنها در دست نیست و از آنها می توان به سپاه تفنگداران دریایی ایالت متحده آمریکا اشاره کرد که روزنامه نگاران محلی از خودروهای آنها در سوریه عکسبرداری کردند.

این مجله در ادامه به تفاوت آمار سربازان آمریکایی در کشورهای افغانستان و سوریه با شمار حقیقی این افراد پرداخت و سبب شد جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا متعهد شود که بار دیگر این سیاست پنتاگون را بررسی کند و آماری دقیق تر از شمار سربازان ارائه دهد، اما پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دفترش هیچ اطلاعی از شمار دقیق سربازان در اختیار کسی نمی گذارد این اقدام متیس کمی عجیب و دور از انتظار به نظر می رسد.   

شایان ذکر است بر اساس سیاست سطح مدیریت قدرت، پنتاگون، سربازانی که کمتر از 120 روز در مناطق جنگی حضور دارند را شمارش نمی‌کند و این شامل مهندسان ساختمان می شود که برای ساخت پل و تعمیر میدان هوایی به این مناطق رفتند.  

مک فارلند، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه بر پیروی از این سیاست تاکید کرد و گفت افزایش سطح مدیریت قدرت وقتی تنها مهندسان آمریکایی برای مدت کوتاهی در آن کشورها حضور دارند ، عقلانی نیست.

انتهاي پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار