فرمانده انتظامی استان اصفهان خبرداد:

ساماندهی خرید و فروش کالا و اجناس دست دوم در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از ساماندهی خرید و فروش کالا و اجناس دست دوم در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار ' مهدی معصوم بیگی ' امروزدر جمع خبرنگاران افزود: ساماندهی خرید و فروش کالاها و اجناس دست دوم در استان اصفهان با اجرای طرحی با عنوان ' بسوی تقاضای صفر ' انجام می شود.

وی بااشاره به اینکه برخی فروشندگان توجه چندانی به منشور خرید و فروش لوازم دست دوم ندارند، گفت: بی توجهی به این طرح، فروشندگان اجناس و کالاهای دست دوم را با مشکل مواجه می کند زیرا ثبت نشدن این نوع کالاها در سامانه مربوطه، اموال سرقتی محسوب می شود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه خرید و فروش اجناس دست دوم باید فرآیند خاصی را طی کند افزود: مردم پیش از خرید هر گونه جنس دست دوم باید از مسروقه نبودن آن اطمینان کامل حاصل کنند.

وی با بیان اینکه این طرح با جدیت و برای همه صنوف اجرا خواهد شد، گفت: اقدام های پیشگیرانه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

سردار معصوم بیگی گفت: از همه فروشندگان اجناس دست دوم تقاضا داریم از خرید و فروش هر گونه کالای دست دوم و مشکوک به سرقتی که مالک آن مشخص نیست، خودداری کنند.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح ' بسوی تقاضای صفر ' از هفته گذشته در اصفهان اجرایی شده است، گفت: با اجرای این طرح، یک هزار دستگاه ضبط صوت خودرو، 150 آی سی یو خودرو و یکصد باطری خودرو به ارزش 6 هزار میلیون ریال که مغازه داران مدارکی دال بر مالکیت آنها در اختیار نداشتند و تعدادی از اموال سرقتی موجود در فروشگاه ها جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف از بین بردن چرخه جرم و کاهش جرائم در استان اصفهان در حال اجراست، افزود: با اجرای این طرح حدود 50 درصد از سرقت لوازم داخل خودرو در این استان کاهش یافته است.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه خرید و فروش لوازم دست دوم باید طی فرآیند قانونی و شفاف انجام شود، تصریح کرد: در صورتی که تقاضا برای خرید اموال و اجناس دست دوم خارج از چارچوب های قانونی نباشد، سارقان نیز انگیزه ای برای سرقت اجناس و کالا ندارند.

وی، ' اموال، اجناس و کالا' ، ' سارقان ' و ' مال خَرها ' را سه ضلع تشکیل دهنده چرخه جُرم سرقت دانست و افزود: هر سه ضلع این چرخه، مورد توجه پلیس است.

فرمانده  انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اجناس دست دوم باید از فروشنده مجاز و صاحب اصلی مال، خریداری شود گفت: نیروی انتظامی بصورت محسوس و نامحسوس اقدام های پیشگیرانه ای را در مورد مال خرها و فروشندگان اجناس دست دوم انجام می دهد.

وی با بیان اینکه خرید اموال و اجناس دست دوم به چرخه حیات جرم کمک می کند و زمینه ادامه حیات این چرخه را فراهم می کند از خریداران و فروشندگان لوازم دست دوم خواست که به منشور خرید و فروش کالاهای دست دوم توجه و نسبت به ثبت اطلاعات این نوع کالاها در سامانه مربوطه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح ' بسوی تقاضای صفر ' از سوی قرارگاه عملیاتی تازه تاسیس شده ' اقدام و عمل ' نیروی انتظامی استان اصفهان اجرا شده است، گفت: قرارگاه اقدام و عمل برای سرعت بخشیدن و شتاب به ماموریت های نیروی انتظامی تشکیل شده است.

سردار معصوم بیگی، رصد، اشراف اطلاعاتی، پیش بینی، پیشگیری و ساماندهی ظرفیت های نیروی انتظامی را از اهداف تشکیل این قرارگاه اعلام کرد و افزود: این طرح در گام اول در مرکز استان، در گام دوم در شهرستانهای هدف استان و در گام سوم در همه شهرستان های استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه جرائم از فضای واقعی به سمت فضای مجازی در حرکت است گفت: مردم باید دقت و توجه لازم را در مورد هرگونه سرقت و سوء استفاده در فضای داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک گروه سه نفره مزاحم نوامیس مردم خبر داد و گفت: اعضای این گروه روز پنجشنبه در حالیکه مشغول پرسه زدن در شهر و شکار طعمه بودند، توسط پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی و پلیس پیشگیری از جرم در یک تعقیب و گریز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی نسبت به امنیت و آرامش مردم حساس است، گفت: حوزه های اراذل و اوباش و تجاوز به عنف، خط قرمز نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اولویت این فرماندهی پیشگیری از جرم است اظهار کرد: برای این منظور گشت های پیشگیری از جرم را افزایش داده ایم تا فراوانی و میزان جرم و سرقت را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/م

 

دستگیری یک گروه سه نفره مزاحم نوامیس مردم در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار