مرمت مقبره کاوه آهنگر در روستای مشهدکاوه پایان یافت

مرمت مقبره کاوه آهنگر در روستای مشهدکاوه، همزمان با هفته دولت به پایان رسید.

به‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان؛ سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان چادگان اعلام کرد: مرمت مقبره کاوه آهنگر در روستای مشهدکاوه همزمان با هفته دولت به پایان رسید و اکنون برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران آماده است.

نورالله عبداللهی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان چادگان امروز ۶ شهریور ۹۶ با اعلام این خبر گفت: این مقبره با حضور اکبر ترکی نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین، مهدی اسدپور فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه چادگان و سایر مسئولان شهرستان برای بازدید عموم در طی مراسمی بازگشایی شد.

وی در مراسم بازگشایی این بنا، با تأکید بر اهمیت تاریخی این مقبره، تأکید کرد: این بنا مربوط به دوره ایلخانی و با قدمت ۷۰۰ ساله، از قدیمی‌ترین بنا‌های تاریخی برجای‌مانده در شهرستان است که با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری، به‌ دست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان مرمت شد.

عبداللهی بیان کرد: در حال حاضر این بنای قدیمی شامل گنبد منحصر‌به‌فرد دوپوسته‌ای و هشتی ورودی است که در مرحله اول، مرمت و سبک‌سازی، شیب‌بندی و عایق‌کاری حاشیه گنبد، کف‌سازی، بازسازی ضریح چوبی داخل بنا انجام شد.

شایان ذکر است؛ روستای تاریخی مشهد کاوه در ۱۲ کیلومتری غرب شهر چادگان در استان اصفهان و در مسیر سرچشمه‌های زاینده‌رود قرار دارد.

 

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار از مرمت یک اثر تاریخی در روستای مشهد کاوه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار