رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت : طرح آگاهی سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در اردکان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  عضد زاده رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت : سالمندان در جامعه امروز از گروههای بزرگ اجتماعی به شمار می آیند که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بیشترین خدمات بهداشتی، درمانی را به خود اختصاص می دهند.

عضدزاده افزود : با افزایش سن، ظرفیت کارکردی اندام های بدن کاهش یافته و با بیماریها در این دوران افزایش می یابد و این امر به تدریج خوداتکایی و کیفیت زندگی سالمند را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی اظهار داشت : یکی از مهمترین راهکارها جهت سازگاری با دوران سالمندی و دستیابی به یک زندگی سالم و موفق در این دوران را ، آموزش سالمندان و خانواده های درخصوص نیازها و مسائل دوران سالمندی با بهره گیری از ابزارهای مختلف آموزش است .

عضدزاده تصریح کرد : در همین راستا اداره بهزیستی شهرستان اردکان با همکاری موسسه غیر انتفاعی باران ، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی ویژه افراد سالمند افراد بالای ۶۰ سال و افراد میانسال افراد ۶۰-۴۵ سال شهرستان نموده است.

وی بیان داشت : عناوین دوره های آموزشي برگزارشده شامل سکته ی مغزی، بیماری قلبی عروقی، استئوپروز ،پوکی استخوان، استئوآرت ، دیابت و سقوط در سالمندی است و تا کنون بیش از 70 نفر از سالمندان اردکانی در این دوره ها شرکت کرده اند.

شایان ذکر است که بر اساس آخرین سرشماری سال 1395بیش از 9 و سه دهم درصد از جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان 60 ساله و بالاتر تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ ی

مهمترین راهکارها جهت سازگاری با دوران سالمندی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.