مدیر کل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

افتتاح ۱۱ اقامتگاه بوم گردی در فارس

مدیر کل میراث فرهنگی فارس از افتتاح ۱۱ اقامتگاه بوم گردی و ۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: ساخت اقامتگاه های بوم گردی در نیمه نخست امسال در استان فارس رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است و امیدواریم شاهد افزایش روند عملیات ایجاد این اقامتگاه ها در استان باشیم.


وی افزود: با توجه به این که میزان سرمایه اولیه در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به نسبت دیگر تاسیسات و موسسات گردشگری کم هزینه است و همچنین گردشگران داخلی و خارجی جهت آشنایی با خوراک های سنتی، فرهنگ و آیین ها مردم هر منطقه متقاضی اسکان در چنین فضاهای سنتی و تاریخی هستند از این رو ایجاد چنین اقامتگاهایی در روستاها و بافت های تاریخی استان فارس سرعت بیشتری دارد.


امیری ادامه داد: در مجموع این اقامتگاه ها با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۷۶ نفر در شیراز، مادرسلیمان، داراب، فسا و بوانات به بهره برداری می رسند.


وی به اهمیت جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز از منظر امنیت و رفاه گردشگران تاکید و بیان کرد: در هفته دولت ۴ دفتر خدمات مسافرتی در شیراز و ۱ دفتردر شهرستان مرودشت با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر افتتاح خواهند شد.


گفتنی است با افتتاح این ۱۱ اقامتگاه بوم گردی تعداد آنها در استان به ۳۱ اقامتگاه افزایش و همچنین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان با بهره برداری این ۵ دفتر به ۱۸۸ خواهد رسید.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از اقامتگاه های بوم گردی در فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.