فروزنده خبر داد؛

بررسی درخواست تعیین دبیرکل جوان برای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

سخنگوی جمعیت ایثارگران گفت: درخواست آقای فدایی مبنی بر تعیین رویکرد جوان گرایی و انتخاب دبیرکل جوان به زودی بررسی می‌کنیم.

بررسی درخواست تعیین دبیرکل جوان برای جمعیت ایثارگرانبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لطف الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پايان نشست هفتگی شورای مركزی اين جمعيت و در واکنش به درخواست حسین فدایی، مبنی برتعیین یک دبیرکل جوان گفت: از چند سال پیش آقای فدایی با نگاه راهبردی معتقد بود، باید بستر و زمینه را برای فعالیت جوانان فراهم کنیم و از دو سال پیش اولین قدم ها در این راه برداشته و بنده که قائم مقام جمعیت بودم، جای خود را به قائم مقام جدید دادم . این تجربه موفقی بود و فعالیت ها دراین دو سال بهتر از گذشته ادامه پیدا کرد.

وی اظهار داشت: این تجربه نشان داد که دید راهبردی آقای فدایی درست است، ایشان تأکید داشت باید دبیرکل، مسئولین کمیته‌ها نیز از بین جوان‌ها انتخاب شوند و در حقیقت آنهایی که مثل بنده و ایشان هستند، صرفا نقش راهبردی در شورا داشته باشند. جوان‌ها به میدان بیایند و کار را دنبال کنند.این کار برکات زیادی به همراه دارد، جوانان اعتماد به نفس پیدا می‌کنند، کادر تربیت می‌شود و بالاخره انرژی جدیدی وارد سیستم می شود.

فروزنده درباره نقش فدایی در جمعیت ایثارگران یادآور شد: آقای فدایی خودشان بنیان‌گذار اصلی این مجموعه هستند و انصافاً در شکل‌گیری و ساماندهی جمعیت ایثارگران نقش اساسی داشتند. آقای فدایی با توجه به دو ویژگی مهم ؛ قدرت برنامه‌ریزی، تحلیل و نگاه راهبردی و از سوی دیگر قدرت مدیریتی، جایگاه ویژه‌ای دارد و بزرگترین سرمایه جمعیت محسوب می شود. ایشان با جذابیت و قدرت مدیریتی حقیقتا یک پشتوانه قوی برای همه نیروهای انقلابی هستند. البته در جمعیت ایثارگران چهره‌های ارزشمند ایثارگر و جانباز همچون آقایان مجتبی شاکری، الیاس نادران، سربخش، عامری و... وجود دارد، ولی همگی معتقدند نقش آقای فدایی یک نقش اساسی، مهم و ویژه است.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم، نگاه راهبردی، جهت دهی و نقشی که آقای حسین فدایی در دلگرمی نیروهای انقلاب در ادامه فعالیت داشته و دارد، نقش بی‌بدیل و بی‌نظیر است و دأب شان در جمعیت این بوده که نقش راهبردی داشته و همواره کارهای اجرایی را با اعتماد کامل به قائم‌مقام و بقیه عوامل تفویض می‌کردند. به هر حال شخصیتی است که نقش‌های اساسی‌تر دیگری هم دارد که یکی از آنها، جمعیت ایثارگران بوده است.نقش آقای فدایی نیز درسالهای اخیر در ایجاد نوگرایی جریان اصولگرا و انقلابی و وحدت حداکثری نیروهای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

لطف الله فروزنده تاکید کرد: تعیین دبیرکل جوان در دستور کار شورای مرکزی قرار دارد و از بین چهار، پنچ گزینه جوانی که مطرح هستند، یک نفر بعنوان دبیرکل انتخاب خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که «در صورت تعیین دبیرکل جوان، همکاری امثال جنابعالی چگونه خواهد بود؟» گفت: در صورت این تغییر، حتما در شورای مرکزی حضور امثال بنده، و آقای نادران و... ادامه خواهد یافت و قول قطعی می دهیم که ان شا الله همه کمک کنیم و امیدوارم این حرکت جدید، بتواند گردش نخبگان را ایجاد کرده و ظرفیتهای جدیدی به ظرفیتهای قبلی اضافه کند، این اقدام، انشاالله مبارک و مورد توجه خداوند متعال باشد و بتوان آثار و برکات آن را مشاهده کرد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران در جواب به این پرسش که « آیا برای گردش نخبگان و جوانگرایی، تصمیم دیگری هم اتخاذ شده است؟» اظهار داشت: به عنوان‌ سیاست و راهبرد کلی مصوب کردیم که از این پس دبیرکل ثابت نباشد و ما بتوانیم در یک مقطع زمانی گردش نخبگان را داشته باشیم. و این مقطع احتمالا محدودیت دارد تا همه افراد و مخصوصا جوان‌ها فرصت پیدا کنند و در بالاترین سطح جمعیت حضور پیدا کنند. ظرفیت‌هایشان را بگویند و در این صورت کادر سازی بسیار خوبی انجام خواهد شد که فکر می‌کنم الگوی خوبی برای همه احزاب و کل مدیریت کشور باشد. در چنین شرایطی است که می توان روز بروز مدیران جدیدی را با توانمندی بیشتری تربیت کرد. به هر حال کسی که بخواهد مدیریت کند باید به او میدان داد .

وی در پایان تاکید کرد: تا الان درخواست آقای فدایی پذیرفته نشده ولی با توجه به اصرار ایشان در جلسه شورای مرکزی ، این موضوع در دستور کار است و تصمیم نهایی بزودی گرفته می‌شود. در هر صورت ما باید صمیمانه از زحمات آقای فدایی تشکر کنیم .

 

انتهای پیام/

 

تغییر دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار