سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو در استان ایلام

استاندار ایلام گفت: بیش از 30 هزار میلیارد ریال طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم در حوزه پروژه های وزارت نیرو در استان سرمایه گذاری شده است.

سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو در استان ایلام

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمدرضا مروارید در نشست شورای اداری و جشنواره شهید رجایی با حضور سرپرست وزارت نیرو اعلام کرد: استان ایلام طی سال های اخیر با اجرایی شدن طرح های زیرساختی در حوزه آب، برق و انرژی در مسیر توسعه قرار گرفته است و زحمات سال های قبل نیز در این عرصه مشهود است.

مروارید اضافه کرد: اراضی آبی کشاورزی استان 70 هزار هکتار بود که با بهره برداری از طرح های توسعه ای به بیش از 120 هزار هکتار خواهد رسید.

وی افزود: همچنین اقدامات بسیار خوبی در حوزه سرمایه گذاری در نفت و گاز، پتروشیمی، سدها، جاده های مواصلاتی استان صورت گرفته که نویدبخش آینده ای روشن برای تبدیل ایلام به استانی صنعتی است.

مروارید، توسعه پرورش ماهی در قفس، ایجاد فضاهای گردشگری و اقتصادی و کشاورزی را از دیگر مسیرهای توسعه استان نام برد.
استاندار ایلام گفت: استان ایلام از نظر اشتغال در ردیف 15 کشوری قرار دارد که با ایجاد 10 هزار شغل در سال جاری این جایگاه بهبود می یابد.

وی کاهش اختلاف درآمد شهروندان با روستاییان، افزایش منابع بانکی از 16 هزار میلیارد ریال به 36 هزار میلیارد ریال ، سرمایه گذاری 16 هزار میلیارد ریالی به شکل پرداخت تسهیلات در حوزه صنعت، بهبود وضعیت راه ها، درمان و بهداشت و ایجاد طرح های عمرانی را از دیگر موفقیت های استان در سال های اخیر برشمرد.

مروارید ابراز امیدواری کرد که با حمایت وزارت نیرو هرچه سریعتر سدهای در دست اجرای چناره و سیکان به بهره برداری برسند و استان ایلام به راه آهن کشوری متصل شود.

انتهای پیام/اس

بیش از 30هزار میلیارد ریالسرمایه گذاری وزارت نیرو در ایلام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.