شبکه المیادین گزارش داد:

سفر دی‌میستورا به تهران به منظور یافتن راهی برای حل بحران سوریه

تحولات میدانی و سیاسی در سوریه دستیابی به راه حل برای بحران این کشور را نزدیک‌تر کرده است.

سفر دی‌میستورا به تهران به منظور یافتن راهی برای حل بحران سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، آخرین تحولات مربوط به بحران این کشور را با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت‌خارجه این کشور بررسی کرد. دو طرف تاکید کردند تحولات سیاسی و میدانی در سوریه به دستیابی به راه حل در سوریه کمک می کند.

خبرنگار شبکه المیادین گفت: پیش از دورهای جدید مذاکرات در آستانه و ژنو و نیز دیدارها در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، استفان دی میستورا در مسیر تلاش برای حل بحران سوریه به تهران آمد تا به فراهم شدن مقدمات این مذاکرات و دیدارها در سایه تحولات گسترده کمک کند.

در ادامه این گزارش آمده است: تهران که میزبان دی میستورا بود، از توافق های مهمی در چارچوب نشست های آستانه در سطح کارشناسان، خبر داد. توافق هایی که موانع پیش روی ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه به ویژه منطقه ادلب را از بین برد. نشست جدید آستانه پس از اواسط ماه سپتامبر آینده اعلام خواهد شد و همه طرف ها بر پایبندی به تعهداتشان تاکید دارند.

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: بحران سوریه از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر حرکت می کند و منتظر راه حلی است که به نظر می رسد هنوز زمان رسیدن به آن نرسیده است. هر چند که این زمان نزدیک به نظر می رسد. می توان در بین سخنان در اینجا شاهد فضای خوشبینی بود. تحولات و تغییرات سیاسی و میدانی در روند بحران سوریه، باعث شده است حل آن نزدیک تر از هر زمان دیگری به نظر برسد. هر چند که باید در این باره با احتیاط سخن گفت.

 

انتهای پیام/

 

نقش ایران در حل بحران سوریه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار