سرپرست فرمانداری اهواز:

اعضای غایب تبعات برگزار نشدن جلسات شورای شهر اهواز را بپذیرند

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: اعضای غایبی که امروز جلسه را از حد نصاب انداختند، تبعات برگزار نشدن جلسات شورای شهر اهواز را بپذیرند.

اعضای غایب تبعات برگزار نشدن جلسات شورای شهر اهواز را بپذیرند به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  نبی الله خون میرزایی سرپرست فرمانداری اهواز  ظهر امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به غیبت اعضای شورای شهر در این جلسه اظهار کرد: اعضای شورای شهر می تواند در جلسه حضور پیدا نکنند ولی تبعات آن را هم باید قبول کنند.

وی در واکنش به اینکه برخی از اعضای شورای شهر بیانیه ای صادر کردند خود را بی اطلاع از این بیانیه دانست و گفت: از صدور چنین بیانیه ای هیچ خبری ندارم.

سرپرست فرمانداری اهواز در واکنش به اینکه برخی اعضا اعلام کردند که چون انتخابات هیئت رئیسه در صحن شورا نبوده، وجهات قانونی ندارد و منتظر پاسخ فرمانداری هستیم، گفت: سه نفر از اعضای شورا یک نامه ای نوشته و به فرآیند و روند انتخابات هیئت رئیسه اعتراض کردند که من نامه آنها را دریافت و پاسخ آنها را مطابق با قانون و آیین نامه دادم.

خون میرزایی بیان کرد: مطابق ماده ۱۶ قانون تشکیلات و انتخابات شوراها، ماده دو، سه و چهار آیین نامه داخلی شوراها، ماده سه و ۹ آیین نامه اجرایی پاسخ معترضان را دادم؛ در واقع مطابق با این مواد قانونی انتخابات هیئت رئیسه در جلسه اول در فرمانداری قانونی و درست بوده است.

وی ادامه داد: طبق قانون در جلسه اولی که فرماندار دعوت می کند اول هئیت رئیسه سنی انتخاب، بعد از انتخاب هیئت رئیسه مراسم تحلیف برگزار و در نهایت مطابق ماده ۱۶ قانون که به صراحت گفته اولین جلسه شوراهای موضوع قانون وفق ماده ۱۵ مکرر به دعوت مسئولان واحدهای تقسیمات کشوری مربوط و با هیئت رئیسه سنی تشکیل می شود تا هیئت رئیسه شورا شامل یک رئیس، یک نائب رئیس و حداقل یک منشی شورا برای مدت یک سال انتخاب شوند.

سرپرست فرمانداری اهواز عنوان کرد: سایر موادی هم که به آنها اشاره کردم پاسخ ابهامات را داده؛ بنابراین تشکیل جلسه در فرمانداری و انتخاب هیئت رئیسه سنی به مدت یک سال هست که این کار مطابق قانون انجام شده و هیچ خدشه ای بر آن وارد نیست و من پاسخ کسانی که نامه نوشتند را به صورت مکتوب دادم که انتخابات قانونی و درست بوده و اعضای غایب هم باید در این جلسه حاضر می شدند چون بر آن ایراد وارد نیست.

خون میرزایی در واکنش به اینکه اعضای معترض به مکان برگزاری ناراحت بودند، گفت: شورای روستا و بخش در محل بخشداری و شورای شهر در محل فرمانداری باید تشکیل دهند؛ وقتی کسی دعوت کننده است به مکان مهمان که نمی رود و محل دعوت را میزبان تعیین می کند.

 

انتهای پیام/ی

 

برگزرا نشدن جلسه شورای شهر در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار