معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اعلام کرد:

چهار طرح راه آهن در اصفهان پیگیری می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: چهار طرح راه آهن بر اساس سند توسعه کشور برای استان اصفهان پیش بینی شده است که در دولت دوازهم پیگیری می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی طرفه امروز در مراسم راه اندازی قطار اصفهان - زاهدان افزود: راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران، قطار اصفهان - شهرکرد، اصفهان - بافق و اصفهان - ازنا چهار طرح پیش بینی شده برای اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد 13.6 میلیارد یوانی (Yuan) با چین برای طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران تنظیم شده است، گفت: 3 نقطه از زیرساخت های این طرح توسط پیمانکاران فعال و 11 نقطه تجهیز شده است.
تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان اظهار کرد: برای اجرای طرح های راه آهن باید 2 موضوع تامین زیرساخت ها و ساخت واگن ها را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قطار سریع السیر اصفهان - تهران آغازگر یک شبکه فناوری مدرن در کشور خواهد بود، افزود: کار ساخت واگن باری نیز در استان اصفهان آغاز شده و ظرفیت های زیادی نیز برای تولید واگن مسافری داریم که باید از آن استفاده شود.

طرفه کنار گذر شرق و غرب اصفهان را نیز از طرح های مهم بخش حمل و نقل استان اصفهان خواند و گفت: قطعه اول کنار گذر شرق تا پایان سالجاری و 20 کیلومتر انتهایی کنار گذر غرب به زودی بهره برداری می شود.

وی قطار شهری را نیز از طرح های مهم حمل و نقل استان اصفهان دانست و افزود: با پیگیری های صورت گرفته در دولت یازدهم در اصفهان برای حل 2 مشکل قطار شهری شامل مباحث میراث فرهنگی و تامین واگن، اکنون شاهد بهره برداری از 20 کیلومتر مسیر شمال تا جنوب قطار شهری کلانشهر اصفهان هستیم.

به گفته وی طرح قطار شهری اصفهان به بهارستان و فولادشهر نیز در دست اجراست و طرح قطار شهری اصفهان - شاهین شهر در روزهای آینده آغاز می شود.

معاون استاندار اصفهان همچنین با بیان اینکه در چهار سال گذشته حدود 14 هزار طرح با اعتبار 13 هزار میلیارد تومان در استان اصفهان بهره برداری شد، تصریح کرد: بخش خصوصی 48 درصد از این اعتبارها را تامین کرده است.

وی اضافه کرد: در هفته بزرگداشت دولت نیز یک هزار و 655 طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی و صنعتی با اعتباری افزون بر 26 هزار و 500 میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: قطار مسافری اصفهان - یزد - کرمان - زاهدان دارای پنج سالن ( هر کدام با ظرفیت 44 مسافر) همراه با یک سالن رستوران است.

سیدرضا سادات حسینی با بیان اینکه هر کوپه این قطار نیز چهار تخته درجه یک است، افزود: با راه اندازی این قطار تعداد رام های قطار مسافربری رفت و برگشت در روز به 16 رام افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه تعداد جابه جایی مسافران در روز در راه آهن اصفهان سه هزار و 500 تا چهار هزار مسافر بود، تصریح کرد: با راه اندازی قطار اصفهان- زاهدان تعداد جابه جایی مسافران 440 مسافر افزایش می یابد.

وی مدت زمان سفر این قطار را 18 ساعت اعلام کرد و گفت : هزینه بلیط اصفهان تا یزد 20 هزار تومان، اصفهان تا کرمان 39 هزار تومان و اصفهان تا زاهدان 72 هزار تومان است.

سادات حسینی با بیان اینکه این قطار در زمان حاضر هفته ای یک بار حرکت دارد، خاطرنشان کرد: در صورت استقبال مسافران از قطار زاهدان - اصفهان تعداد حرکت آن در هفته افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اصفهان، قطب جهانگردی است، گفت: ما طرح های راه اندازی قطار حومه ای مانند نجف آباد و مبارکه را نیز در دست اقدام داریم.

مدیر کل راه آهن اصفهان همچنین با بیان اینکه این استان 35 تا 40 رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد، افزود: اصفهان از نظر تخلیه بار رتبه اول ( با 33 درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رتبه دوم، از نظر تن کیلومتر رتبه سوم و از نظر تناژ بارگیری رتبه چهارم کشوری را دارد.

سادات حسینی، سهم راه های ریلی نسبت به کل راه ها در استان اصفهان را 18 درصد، سهم جابه جایی مسافر در راه آهن نسبت به همه بخش ها را هشت درصد و سهم حمل و نقل باری در راه آهن نسبت به کل در استان را 25 درصد اعلام کرد.
قطار مسافربری اصفهان - زاهدان روز سه شنبه در ششمین روز از هفته دولت راه اندازی شد و حرکت خود را ساعت 11 و 20 دقیقه در این مسیر آغاز کرد.

 

انتهای پیام/م

 

قطار سریع السیر اصفهان - تهران آغازگر یک شبکه فناوری مدرن در کشور خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.