معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان خبرداد:

کاهش 25 درصدی طلاق با فعالیت دفاتر مشاوره بهزیستی در استان

 معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: 25 درصد از مراجعین به دفاتر مشاوره بهزیستی در سطح این استان از ادامه روند طلاق انصراف دادند و با صلح و سازش به توافق رسیدند.

مجتبی ناجی ظهر امروز سه شنبه هفتم شهریورماه در حاشیه آیین افتتاح مرکز خدمات مشاوره اجتماعی تخصصی تحصیلی و تربیتی باور نو، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد دولتمردان شهیدان رجایی و باهنر گفت:تعدادی از مجموع افرادی که متقاضی طلاق هستند و به مراکز مداخله در بحران طلاق و مشاوره خانواده مراجعه می کنند با دریافت مشاوره تغییر تصمیم گیری دارند و صلح و سازش می کنند.

وی تصریح کرد :خوشبختانه در شهرستان کاشان نیز این مراکزی که به منظور جلوگیری از بروز طلاق در خانواده مداخله می کند فعال است.

به‌گفته‌وی، سازمان بهزیستی درراستای اهدافش برای ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی یکی از خدماتی را که در دستور کار دارد توسعه خدمات مشاوره ای به دو منظور است.

ناجی، ارتقای سطح توانمندی افراد و خانواده برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی، حل و فصل تعارضات، مشكلات مردم و چالش هایی که مردم یا خانواده ها با آن در زمینه های روانی، اجتماعی یا خانوادگی را مواجه هستند دو هدف توسعه خدمات مشاوره ای سازمان بهزیستی برشمرد.

فعالیت 170 مرکز مشاوره بهزیستی در کل استان

به‌گفته‌وی، 170 مرکز مشاوره بهزیستی در استان فعالیت دارد که متخصصین روان شناسی و مشاوره در این مراکز به گروه های هدف و داوطلبینی که برای دریافت خدمات مشاوره مراجعه می کنند سرویس دهی می کند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، افزود: خانواده هایی که به خاطر بضاعت اندک مالی و خانوادگی توان تامین تعرفه های درمانی را ندارند از طریق سازمان بهزیستی و ادارات آن در شهرستان ها حمایت های مالی را برای برخوردار شدن از خدمات روان شناختی را دریافت می کنند.

ناجی، تصریح‌کرد:غیر از مشاوره فردی جلسات آموزشی نیز برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار می‌شود که سه تا از این جلسات در قالب کارکاه آموزشی اجرا می شود.

وی،آموزش پیش از ازدواج، مهارت های زندگی و آموزش زندگی خانواده و فرزندپروری را سه کارگاه آموزشی این جلسات برشمرد و گفت :تحکیم نظام خانواده و پیشگیری از بروز طلاق هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی است.

به‌گفته‌وی، تعداد 23 مرکز مشاوره سازمان نظام روان شناسی نیز علاوه بر 170 مرکز مشاوره بهزیستی در سطح استان فعالیت دارد.

*مراجعه 130 هزار نفر به مراکز مشاوره استان

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مراجعه 130 هزار نفر به مراکز مشاوره این استان را یادآورشد و گفت :60 هزار نفر نیز با صدای مشاور از طریق سامانه تلفنی 1480 که در کاشان هم قابلیت تماس دارد ارتباط تلفنی داشتند.

ناجی، اظهارداشت :این سامانه تلفنی از ساعت 8 صبح تا 20 شب بصورت زنده پاسخگوی سوالات روانی، تربیتی، خانوادگی و حل تعارضات افراد است.

رتبه نخست دفتر مشاوره ژنتیک بهزیستی کاشان در سال گذشته و جاری

وی، در ادامه با اشاره خدمات مشاوره ژنتیک در شهرستان کاشان با عنوان نخستین شهرستان استان که در سال جاری طی پنج ماهه اخیر یکهزار زوج دارای تصمیم به ازدواج را ارجاع ومشاوره داد گفت :دفتر مشاوره ژنتیک بهزیستی کاشان در سال گذشته و نیمه اول امسال بجهت ارجاع به مشاوره وهمکاری بین بخشی بادانشگاه علوم پزشکی و همگرایی خوب مسوولان شهری رتبه نخست را گرفت.

به گفته وی، این یکهزار زوج در کاشان که تصمیم به ازدواج داشتند بصورت رایگان مشاوره گرفتند و حتی کسانیکه احتیاج به آزمایش ژنتیک داشتند هزینه آزمایش آنها تامین شد.

ناجی، با تاکید بر اینکه دفتر مشاوره ژنتیک این زوج ها را برای ثبت ازدواج ارجاع به مشاوره می دهد گفت :همکاری بین بخشی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و همگرایی خوب مسوولان این شهر زبانزد است در سایر نقاط کشور کمتر دیده می شود که مسوولان کاشان با این همگرایی بتوانند از این امکانی که دولت فراهم کرده است استفاده کنند.

تاسیس 30 مرکز مشاوره تا پایان سال در استان اصفهان

وی، تاسیس 30 مرکز مشاوره تا پایان سال در سطح استان اصفهان را خاطرنشان‌کرد و گفت: متقاضیان این مراکز در حال طی مراحل صدور موافقت اصولی هستند.

به گفته وی، چهار مرکز از این مراکز در حوزه های خانوادگی یا تربیتی تا پایان سال در شهرستان کاشان افتتاح خواهد شد.

شایان ذکر است: سه طرح خدمات مشاوره‌ای و موسسه جمعیت همیاران سلامت روان بهزیستی کاشان به همت بخش خصوصی با حضور مجتبی ناجی، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مسعود خاندایی،معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان و مسوولان اداره بهزیستی این شهرستان در ششمین روز از هفته دولت طی آیینی افتتاح‌شد.

انتهای پیام/ب

توسعه خدمات مشاوره ای در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.