با حضور جمعی‌ از هنرمندان؛

تندیس جشن مستقل سينمای مستند ايران جانمايی شد

مراسم اهدای تنديس نهمين جشن مستقل سينمای مستند به موزه سينما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمايی و جانمایی تنديس نهمين جشن مستقل سينمای مستند ايران در سالن سینما فردوس موزه سینما برگزار شد.

برای نخستین بار است که سینمای مستند دارای تندیس شده و قرار است جمعی از اهالی سینمای ایران به خصوص مستندسازان از این تندیس رونمایی و آن را در غرفه‌ای مربوط به تندیس‌های دریافتی از جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی جانمایی کنند.

در اين مراسم گوهر خیراندیش، رویا نونهالی، مرتضی رزاق کریمی، محمد حيدری، مسعود رايگان، منوچهر شاهسواری، محمد بهشتی و ... حضور داشتند.

در آغاز  حيدری فاروقی عضو هيئت رئيسه و مجری اين مراسم گفت: کار ما مستندسازان با اسناد است و خوشحالم که امروز برای ثبت بک سند کنار هم گرد آمدیم. بخش مستند دوربین را از میان تمامی دیوارها عبور می‌دهد و ما را چیزی می کند که بابد بشویم.

وی گفت: ما باید تندیسی برای جشن مستقل مستند در نظز می‌گرفتیم و این برنامه برای رونمایی از این تندیس است.

سپس، سام کلانتری دبیر این دوره از جشنواره به روی صحنه آمد و گفت: این تندیس برای همیشه در سینما و برای ما مستندسازان خواهد ماند.  جشن این دوره در کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد. 

حیدری فاروقی در ادامه گفت: وظیفه عمومی این مجموعه ستایش کسانی است که برای ارتقای سینمای مستند می‌کوشند

سپس فیلمی از روند ساخت تندیس جشن مستقل سينمای مستند ايران  پخش شد.

سپس حیدری فاروقی اظهار داشت: ما برای طراحی این تندیس از المان‌های مستندسازی وام گرفتیم و حامد رشتیان با حوصله ،  تجربه و توانایی‌اش به کمک ما آمد و تندیس را طراحی کرد.

در بخش بعد، یشایایی مدیر جشن سینمای مستند ايران،  با همراهی طهامی‌نژاد مستندساز كشورمان، به روی صحنه آمدند و از حامد رشتیان تقدیر شد.

طهامی نژاد پس از تقدير از حامد رشتيان گفت: خوشحالم که این جلسه برگزار شد. به تمام دوستانی که در این مدت با زحمت فراوان جشن را به این مرحله رساندند، خداقوت می‌گویم.

یشایایی رئيس جشن مستقل سينمای مستند در ادامه اين مراسم گفت: من در سینمای داستانی فعال بودم اما دو سالی است که وارد سینمای مستند شده ام. احساس می کنم که چه میدان وسیعی است و چه قدر خوب می شود در خصوص آن صحبت کرد.

سپس از تندیس جشن مستقل سينمای مستند ايران رونمایی شد.

سپس محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به روی صحنه آمد و گفت: فکر می کنم در بخش های مختلف سینما، سخت نیست  اگر بگوییم باسوادترین و نجیب‌ترین و بی‌تکلف‌ترین بخش همین مستندسازی است.

وی ادامه داد: برای این بخش از سینما باید جایزه ای طراحی می شد که به آن بیاید. این شد که این تندیس را طراحی كردند. ما در فرهنگ خود نماد‌هایی داریم  كه یکی از آن ها «شیر» است و مرجع اصلی طراحی این تندیس هم  «شیر» بود.

سپس منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما به روی صحنه آمد و گفت: ما نشانه های خود را از دل تاریخ بیرون می کشیم و به نشان تبدیل می‌کنیم. من باور دارم که مستند سازان ما یکی از شاخه های مهم و فاخر هنر هستند.

در پايان اين مراسم،‌ تندیس  ويژه جشن مستقل سينمای مستند ايران در موزه سينما جانمايی شد.

 

انتهای پيام/

 

تنديس جشن سينمای مستند ايران به موزه سينما اهدا شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار