فراخواندن 281 هزار خودروی فولکس‌واگن در آمریکا به دلیل نقص در پمپ سوخت

شرکت خودروسازی آلمانی فولکس‌واگن، 281 هزار خودروی خود را در آمریکا به علت وجود نقص در پمپ سوخت فراخواند.

فراخوانی 281 هزار خودروی فولکس‌واگن به دلیل نقص در پمپ سوختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس24، شعبه آمریکایی شرکت خودروسازی «فولکس‌واگن» روز سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد 281 هزار دستگاه اتوموبیل را به دلیل نقص در پمپ سوخت آنها فرابخواند. این مشکل برای چندمین بار به چهره این شرکت بزرگ آلمانی آسیب وارد می‌کند.

گرچه این تعداد در مقایسه با 11 میلیون خودرویی که پیش از این به دلیل رسوایی آلایندگی خودروهای فولکس‌واگن در سراسر جهان فراخوانده شدند ناچیز است؛ تکرار اینگونه نقص‌ها تلاش شرکت فولکس‌واگن برای جلب اعتماد مشتریان را بی‌نتیجه می‌گذارد. شرکت فولکس‌واگن اعلام کرد قرار است سدان‌های CC luxury تولید شده از 2009 تا 2016 و «پاسات» و «واگن پاسات» تولید شده از 2006 تا 2010 را به دلیل نقص در پمپ سوخت آنها فرابخواند.

شرکت فولکس‌واگن در نامه‌ای به اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه آمریکا نوشت: «قطعی برق ماژول کنترل پمپ سوخت ممکن است باعث از کار افتادن این پمپ شود، موتور متوقف شود و خطر تصادف بالا برود».

یک سخنگوی فولکس‌واگن اعلام کرد هنوز هیچ تصادف یا صدمه‌ای مربوط به این نقص گزارش نشده و شرکت هزینه‌ تعویض این پمپ‌ها را برآورد نکرده است». این شرکت خودروسازی اعلام کرد بخش‌هایی که نقص دارند را رایگان تعویض می‌کند؛ اما هنوز قطعات مورد نیاز در دسترس نیستند.

پس از اینکه مقامات چینی تحقیقاتی را در آوریل 2016 آغاز کردند، از معیوب بودن پمپ‌های سوخت مطلع شدند و اوایل ماه جاری میلادی خودروهای معیوب در چین را فراخواندند.

فولکس واگن هنوز در تلاش است تا رسوایی در خصوص آزمایش آلایندگی خودروهایش که سال 2015 تایید شد را جبران کند. این خودروها آلودگی بسیار زیادی را وارد محیط زیست می‌کردند. فولکس واگن به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت 22 میلیارد یورو را به این هزینه‌ها اختصاص داده است. کارشناسان هزینه‌ نهایی را حتی بالاتر از این رقم تخمین زده‌اند.

انتهای پیام/

فراخواندن 281 هزار خودروی فولکس‌واگن در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار