استاندار بوشهر:

۱۷۶ مرکز جامع سلامت در استان بوشهر اجرایی می‌شود

استاندار بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزیر بهداشت ۱۷۶ مرکز جامع سلامت، مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر اجراء می‌شود که تاکنون ۶۰ درصد آن تکمیل و افتتاح شده است.

۱۷۶ مرکز جامع سلامت در استان بوشهر اجرایی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،  مصطفی سالاری صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح جامع سلامت حضرت زینب (س) بوشهر با اشاره به اینکه در حوزه سلامت و درمان استان بوشهر خدمات قابل توجهی شده است اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت با افتتاح طرح‌های مختلف درمانی زمینه دسترسی مردم به عرصه‌های سلامت افزایش یافت.

وی از ۲ برابر شدن تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر خبرداد و افزود: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر در دولت یازدهم از ۸۰۰ تخت به یک‌هزار و ۶۰۰ تخت رسید و این در حالی است که طرح‌های مهم بیمارستانی در استان اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش تجهیزات در بخش آمبولانسی خاطر نشان کرد: آمبولانس‌های آی. سی. یو دار و آمبولانس‌های ویژه‌ای در اجرای طرح تحول نظام سلامت به تجهیزات درمانی و به ناوگان اورژانسی استان بوشهر افزوده شد.

سالاری، راه‌اندازی کاروان‌های سیار خدمات دندان پزشکی را از ابتکارات استان بوشهر دانست و با اشاره به راه‌اندازی مراکز تشخیصی در استان بیان کرد: دستگاه‌های ام. آر. آی در استان بوشهر از ۲ دستگاه به چهار دستگاه رسید و خرید پنجمین دستگاه ام. آر. آی استان بوشهر در دست اجراء است.

وی با بیان اینکه از لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان در چهار سال اخیر جهش قابل توجهی در استان رخ داد خاطر نشان کرد: در مجموع در دولت تدبیر و امید در بخش سلامت استان بوشهر کار‌های بی نظیری صورت گرفته که این برنامه‌ها در دولت دوازدهم ادامه دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به تکمیل ۳ هزار و ۵۰۰ طرح در حوزه درمان استان بوشهر تصریح کرد: در چهار سال فعالیت دولت یازدهم سه هزار و ۵۰۰ طرح با اعتبار ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجراء و افتتاح شده است.

سالاری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این طرح‌ها، مربوط به بخش سلامت و در حوزه بهداشت و درمان است خاطر نشان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزیر بهداشت ۱۷۶ مرکز جامع سلامت، مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر اجراء می‌شود که تاکنون ۶۰ درصد آن تکمیل و افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ طرح یاد شده تاکنون افتتاح شده است گفت: ۵۰ طرح دیگر مرکز جامع سلامت در دست اجراء و عملیات اجرایی مابقی این طرح‌ها امسال آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان در حوزه طرح‌های درمانی به سطح استاندارد می‌رسد گفت: با تکمیل ۱۷۶ طرح مرکز سلامت، تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان بدون استثنا از لحاظ برخورداری از مراکز جامع سلامت، مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت به سطح استاندارد می‌رسند.

انتهای پیام/ف

اجرایی شدن ۱۷۶ مرکز جامع سلامت در استان بوشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.