معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما:

در جنگ نرم از ظرفیت های صدا و سیما باید استفاده کرد

معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما گفت: رسانه را باید جدی گرفت و در جنگ نرم از ظرفیت ها برای نفوذ معنوی در کشورهای دیگر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ پیمان جبلی معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیما پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‎برداری از پروژه‎های صدا و سیمای گلستان که به مناسبت هفته دولت در سالن اشراق این مرکز که در حال برگزاری است اظهار کرد: رسانه را باید جدی گرفت و در جنگ نرم که به اشکال مختلف بر ما وارد شده از ظرفیت صدا و سیما برای نفوذ معنوی در کشورهای دیگر استفاده کرد و تاثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: نظیر این اتفاق خوب و فرخنده طی 40 سال عمر با برکت این انقلاب و این نظام به کرات صورت گرفته و نمونه آن نفوذ معنوی در بین مردم موریتانی قاره آفریقا است، کشوری که جمهوری اسلامی در آنجا سفارتخانه ندارد ولی راه این نظام و رهبران دینی ما را به خوبی می‎شناسند و علاقمندی خودشان را به جمهوری اسلامی ایران نشان دادند و این ارتباط و نفوذ در قلب و افکار مردم از طریق رسانه ملی و در قالب برنامه‎سازی انجام شده است.

معاون برون‌مرزی رسانه ملی با اشاره به زیرساخت‎های فنی مرکز گلستان تصریح کرد: با همکاری مدیران استانی و مسؤولان کشوری به دنبال افتتاح سیمای برون مرزی گلستان هستیم و امیدواریم این اتفاق فرهنگی فرخنده و مبارک به زودی انجام شود.

در ادامه این مراسم آخوند رهبر از علمای اهل تسنن گلستان، انقلاب اسلامی و این نظام را برکتی خواند که در این کشور اتفاق افتاده و باعث وحدت بیشتر بین اقوام شده است.

وی با اشاره به روابط خوب و صمیمی بین اهل تشییع و اهل تسنن از مسؤولان خواست تقویت فرکانس‎ها برای دریافت صدا و تصویر شبکه‎های استانی در نقاط مرزی و کشورهای همسایه را جدی بگیرند، چرا که کشورهای حاشیه شمالی استان مثل ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان به دنبال تقویت امواج صدا و سیمای کشور خودشان با هدف نفوذ در دیگر کشور از جمله ایران هستند.

 مراسم افتتاح و بهره‎برداری از پروژه‎های فنی صدا و سیمای گلستان با هزینه70 میلیارد ریالی دقایقی پیش با حضور رضا علیدادی، معاون توسعه و فن آوری رسانه ملی، پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان، حسن صادقلو استاندار گلستان، جاویدان فرمانده انتظامی گلستان، مدیران کل فرستنده‎های رادیویی، تلویزیونی و اف ام سازمان، مدیر کل، قائم مقام و معاونان صدا و سیمای مرکز گلستان، آخوند رهبر و جمعی از مدیران استانی در کنار کارکنان صدا و سیمای مرکز هم اکنون در سالن اشراق صدا و سیمای گلستان در حال برگزاری است.

بهره برداری از طرح‌های فنی صداوسیمای مرکز گلستان

همزمان با هفته دولت ، چندین طرح فنی صداوسیمای مرکز گلستان امروز با حضور معاون توسعه و فناوری و معاون برون مرزی رسانه ملی افتتاح شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گلستان گفت: فرستنده پرقدرت تلویزیونی ۱+۲ ایستگاه شهید رجایی درازنوی کردکوی، فرستنده رادیویی سراسری ۳۰۰ کیلووات ایستگاه قائم (عج) گنبدکاووس و فرستنده رادیویی پرقدرت برون مرزی ۲۰۰ کیلووات ایستگاه ۱۲ فروردین بندرترکمن مهمترین طرح‌هایی است که امروز به بهره برداری رسید.

بهرام عبدالحسینی افزود: با افتتاح این طرح‌ها کیفیت و قدرت پوشش شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی رسانه ملی در استان بیشتر شد.

وی گفت: همچنین امروز ۵ دستگاه فرستنده پرقدرت اف ام ۲ کیلووات برای پوشش شهری و جاده‌ای شبکه‌های سلامت، اقتصاد، ورزش، فرهنگ و مازندران در استان‌های گلستان و مازندران افتتاح شد.

او افزود: برای بهره برداری از این طرح‌ها درمجموع ۷ میلیارد تومان هزینه شد.

 

انتهای پیام / ا

 

افتتاح طرح‌های فنی صداوسیمای مرکز گلستان در هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.