خریداری ۶۷ هزارتن گندم از کشاورزان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت:امسال بیش از ۶۷ هزار تن گندم از کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد، خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه درآمدحاصله از گندم برای کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد ۸۹۰ میلیارد ریال است گفت: بهره برداران گندم کار استان ۱۸۰ میلیارد ریال دیگر مطالبات دارند که به‌زودی طبق جدول خرید پرداخت می‌شود.


علی صادق فروزنده افزود: کار خرید گندم تقریباً در تمام مناطق این استان تمام شده و تنها یک مرکز خرید در شهرستان بویراحمد دایر است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ هزار تن از گندم خریداری شده در سیلو‌ها ذخیره سازی شده که به دلیل کمبود سیلو‌ها ۱۵ هزار تن آن به تهران برای ذخیره سازی منتقل شده است ادامه داد: میزان گندم‌ خریداری شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.


فروزنده اضافه کرد: ساخت سیلوی ۳۰ هزار تنی ذخیره گندم شهرستان گچساران ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد که امید است تا سال آینده این سیلو به بهره برداری برسد.


مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خرید گندم در ۱۷ مرکز خرید مناطق گرمسیری و سردسیری انجام شد گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم سیلویی ۱۳ هزار ریال و دروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال است.


امسال ۸۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۴ هزار هکتار گندم آبی در کهگیلویه و بویراحمد کشت شد.


کهگیلویه و بویراحمد ۱۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

انتهای پیام/د

خرید گندم در کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.